1

بکارگیری روش‌های جدید برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش/ صفحات کتاب‌های درسی صفحه نیازمندی‌ها نیست

  • کد خبر : 234580
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متنوعی مواجه بوده که برخی از این اخبار اشاره می‌شود.

بکارگیری روش‌های جدید برای جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش/ صفحات کتاب‌های درسی صفحه نیازمندی‌ها نیستبه گزارش افق نیوز/ آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بود که از جمله این موارد می‌توان به کمبود ۲۵ هزار مدرسه مسکن مهر تا پایان سال۹۶، صفحات کتاب‌های درسی صفحه نیازمندی‌ها نیست، بکارگیری روش‌های جدید برای جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش و جزئیات ماجرای حذف پراید از سرویس مدارس اشاره کرد.

بکارگیری روش‌های جدید برای جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش

سید محمد بطحا‌یی وزیر آموزش و پرورش در مورد وضعیت استخدام حق‌التدریس و مصوبه مجلس در این مورد عنوان کرد: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی موظف بوده تا از مرجع قانونگذار تبعیت کند اما این مسئله باعث افزایش مشکلات در آموزش و پرورش خواهد شد و این مسئله نیازمند اتخاذ ساز و کارهای متناسب با نیاز آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این طرح متناسب با نیاز آموزش و پرورش نبوده و نیازمند ملا‌حظاتی برای بهبود کار است به عنوان مثال نیروهای پیش دبستانی اغلب خانم‌ها هستند در حالی که در مدارس نیاز به معلم مرد نیز وجود دارد بنابراین نیازمند برنامه‌ریزی جامعی برای تامین نیرو هستیم.

بطحا‌یی در مورد تامین نیروی انسانی با توجه به سو‌نامی بازنشستگی در آموزش و پرورش در سال‌های آینده گفت: مشکل چندانی برای تامین نیرو وجود ندارد و روش‌های مختلفی برای جایگزینی نیرو پیشنهاد شده است، علاوه بر دانشگاه فرهنگیان می‌توان از دانشگاه‌های دیگری همچون خوارز‌می که در حوزه تربیت معلم فعال هستند بهره‌ گرفت.

صفحات کتاب‌های درسی صفحه نیازمندی‌ها نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد: تدوین برنامه درسی مبتنی بر نیازها بوده که این امر توسط مراجع قانونی همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، هیات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود و از والدین و دانش آموزان نیز نظر خواهی شده و نیاز بازار کار نیز مدنظر قرار می گیرد.

محمدیان گفت: موضوعات بسیاری برای درج در کتاب های درسی به سازمان پژوهش پیشنهاد می‌شود اما باید توجه داشت که صفحه کتاب‌های درسی صفحه نیازمندی‌های مجلات و تابلو اعلانات نیست بلکه باید مشخصه های آن جزو نیازهای عمومی باشد.

وی افزود : آثار تولید شده آموزش و پرورش محرمانه نیست بلکه در منزل همه مردم وجود دارد و همگان می توانند تغییرات و نقص‌ها را مشاهده کرده و تذکرات لازم را ارائه دهند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد : نقدها و عیب‌های رندانه درباره کتاب های درسی حماقت است اما عیب‌ها را رندانه تشدید کردن نیز خیانت است و ما اینگونه نقد کردن را نمی پذیریم.

محمدیان با تاکید بر گسترش اجرائی کردن سیاست چند تالیفی کتاب‌های درسی بیان کرد: در این رابطه چند سالی است درس آزاد در برخی کتاب های درسی گنجانده شده تا دانش آموزان و معلمان دست به تالیف بزنند.

کمبود ۲۵ هزار مدرسه مسکن مهر تا پایان سال۹۶

محمد تقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: ۲۴۳ مدرسه در مسکن مهر ساخته شده که حدود ۳ هزار کلاس درس است و ۲۴۰ مدرسه در دست اجرا داریم که شامل ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس بوده، اما نیاز ما ۲۵ هزار کلاس است و با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۶ مسکن مهر در اختیار افراد قرار داده خواهد شد، ساخت این تعداد بسیار دشوار است.

نظرپور افزود: پروژه‌های تخریب و بازسازی در دست اجرا حدود ۶ هزار کلاس بوده و ۶۱ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است که ۴۶ درصد از ۱۳۱ هزار کلاس درس است که در مجموع ۶/۱۱ درصد کلاس‌های درس نیازمند تخریب و بازسازی است که اعتباری ۱۱ هزارمیلیارد تومانی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۲۹ کلاس درس در دست اجرا است که یک درصد در دست اجرا است که حدود ۷۵ درصد نیاز به مقاوم سازی است و در کل کشور ۱/۱۸درصد نیازمند مقاوم سازی است که پنج هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است.

لغو مجوز بوفه مدارس با تخطی از دستورالعمل آموزش و پرورش

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت ساماندهی بوفه مدارس عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که در حوزه بهداشت و سلامت مورد توجه داریم مساله تغذیه سالم دانش آموزان است و بوفه‌های مدارس باید غذای سالم را توزیع کنند همچنین ترویج غذای سالم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵هزار مدرسه کشور دارای بوفه هستند، افزود: برای مدیریت و ساماندهی آن تقسیم کاری با حوزه معاونت پرورشی انجام شده و بر این اساس سازمان دانش آموزی در حوزه مدیریتی و در حوزه محتوا معاونت تربیت بدنی ورود پیدا می‌کند.

حمیدی در مورد نحوه برخورد با بوفه های متخلف بیان کرد: خانواده ها در شرایط بروز تخلف می توانند از طریق ادارات کل یا مناطق آموزش و پرورش یا از طریق معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی کنند تا بازدیدهای لازم برای پیگیری مسئله انجام شود.

تلاش برای ایجاد بانک سوالات استاندارد در دوره‌های سوادآموزی

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: اعتقاد داریم برای پیشرفت کار و دستیابی به افق های بالاتر نیازمند جلب مشارکت و شرکای فعال و علاقه‌مند هستیم و در این راستا در پنج سال گذشته در این سازمان نزدیک به ۳۲ تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده است .

وی به حصول اهمیت تبادل تفاهم نامه‌های همکاری عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری در حقیقت آغاز و ابتدای فعالیت مشترک به شمار می رود؛ بر اساس تفاهم‌نامه‌ صورت گرفته سازمان نهضت سوادآموزی از ظرفیت موسسه آموزشی علمی آینده سازان در طراحی سوالات استاندارد و ایجاد بانک سوالات برای آزمون های پایانی و همچنین برگزاری آزمون‌های پایانی استفاده خواهد کرد.

جزئیات ماجرای حذف پراید از سرویس مدارس

محمدرضا ولی‌زاده رئیس اداره توسعه انجمن اولیا و مربیان در مورد محدودیت استفاده از خودروی پراید گفت: تصمیمات مربوط به حمل و نقل مدارس در کارگروه ماده ۱۸ هر استان اتخاذ می‌شود و نهادهای فرعی می‌توانند بدون توجه به این کار گروه تصمیم‌گیری کنند بر همین اساس حذف خودروی پراید با راننده مرد در کمیسیون امور فرهنگی شورای شهر تهران مطرح شده بود و حتی به صحن علنی شورا نیامد.

وی یادآور شد: با توجه به این شرایط، حذف خودروی پراید در تهران نیز وجود ندارد و برای امسال شرایط مانند سابق است البته با این حذف مشکلی نداریم اما باید در ابتدا جایگزین مناسب برای این خودرو اعلام شود و بعد از آن حذف را داشته باشیم.

اجازه به کارگیری بازنشسته‌ها در آموزش و پرورش را نمی‌دهیم

مهدی زاهدی رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد تعیین تکلیف وضعیت ریاست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: مجلس در این مورد به وزیر آموزش و پرورش تذکر لازم را داده است.

وی افزود: با توجه به تذکر مجلس وزیر قول داده تا در اسرع وقت وضعیت ریاست دانشگاه فرهنگیان را مشخص کند.

رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد بکارگیری نیروهای بازنشسته در آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به قانونی که چند روز اخیر در مجلس تصویب شده اجازه چنین کاری را به هیچ نهادی و از جمله آموزش و پرورش نمی‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=234580

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر