3

برای همیشه از بندناف شورای عالی نمی‌توان استفاده کرد/ غضنفرهای اصلاح‌طلب کم لطمه نزدند

  • کد خبر : 234674
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

مگر نبوده غضنفرهایی در داخل جریان اصلاح طلبی که به ما لطمه زده اند. ما باید هدف خودمان را این قرار دهیم که خیمه اصلاح طلبی فراتر و گسترده تر باشد و به امید روزی باشیم که اکثریت قاطع جامعه ما نگاه و دید اصلاح طلبانه داشته باشند.

سایت روزنامه اعتماد نوشت: شورای عالی اصلاح طلبی عملکرد مطلوبی داشته و توانسته پیروزی های سه انتخابات اخیر را برای ما به ارمغان بیاورد؛ اما این به مفهوم این نیست که ما سعی کنیم از این روش نامطلوب و از این بند ناف برای همیشه استفاده کنیم.
مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصلاح طلب در باره رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: وضعیت ایده آل و مطلوب برای ما عبارت از این است که جریان اصلاح طلبی به وسیله یک برند حزبی اداره شود نه برند شورای عالی. وجود شورای عالی در شرایط فعلی یک اضطرار است. به عبارت دیگر به دلیل اینکه احزاب فراگیر وجود ندارند ما مجبور شدیم که در بیایان به یک آب شور بسنده کنیم در حالیکه باید به دنبال آب گوارا بگردیم. آن آب گوارا همان تشکیل دو سه حزب فراگیر است.
او افزود: شورای عالی اصلاح طلبی عملکرد مطلوبی داشته و توانسته پیروزی های سه انتخابات اخیر را برای ما به ارمغان بیاورد؛ اما این به مفهوم این نیست که ما سعی کنیم از این روش نامطلوب و از این بند ناف برای همیشه استفاده کنیم.
الویری همچنین گفت: شورای عالی اصلاح طلبان جایگاهی شبیه پارلمان غیر رسمی برای جریان اصلاح طلبی تلقی می شود و به عبارت دیگر مانند پارلمانی که در سراسر کشور بر آمده از آرای اصلاح طلبان است می تواند آنها را نمایندگی کند و این نمایندگی کردن مورد مقبولیت و اعتماد اصلاح طلبان خواهد بود نه بر مبنای اجبار و الزام و اینکه ببیند چاره ای جز این ندارند.
این عضو شورای شهر تهران درباره آنچه محمدرضا عارف بیان کرده بود یعنی مستقل عمل کردن در انتخابات آینده و عدم ائتلاف با جریان دیگر گفت: بنده با احترام ویژه و خاصی که برای آقای عارف قائل هستم ولی با این نظر ایشان موافق نیستم و بر این باورم که تقسیم بندی اصلاح طلبی و اصولگرایی بر مبنای مدل های گذشته دچار تغییرات ژرف و عمیقی شده است. در حال حاضر در درون جامعه اصولگرایی، اصولگرایانی داریم که به مراتب از اصلاح طلبان اصلاح طلب تر هستند و شجاعت بیان حرفهایشان را هم بهتر دارند و عمیقا هم در این مسیر کار می کنند. ما نمی توانیم این مجموعه را نادیده بگیریم.
او در پاسخ به این سوال که کم لطفی هایی از سوی ائتلاف کنندگان نسبت به اصلاح طلبان صورت گرفت و این این کم لطفی ها هم در بدنه اصلاح طلبی وجود دارد و هم جریان اعتدال و غیر طبیعی هم نیست. مگر نبوده غضنفرهایی در داخل جریان اصلاح طلبی که به ما لطمه زده اند. ما باید هدف خودمان را این قرار دهیم که خیمه اصلاح طلبی فراتر و گسترده تر باشد و به امید روزی باشیم که اکثریت قاطع جامعه ما نگاه و دید اصلاح طلبانه داشته باشند.
او ادامه داد: حدود ۴ سال تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم. از حالا نمی توان بر روی معادلاتی که در آینده شکل خواهد گرفت حسابی باز کرد. طبیعتا بنده به عنوان یک فرد اصلاح طلب ایده آلم این است که یک اصلاح طلب ناب با باور خیلی روشن و شفاف اصلاح طلبانه که هزینه های اصلاح طلبی را هم پرداخته سکان ریاست جمهوری کشور را برعهده بگیرد.منتها ما نمی توانیم در ایده آل های خودمان زندگی کنیم. بلکه باید از آنها عدول کنیم برای اینکه بتوانیم ارابه دموکراسی و مردم سالاری را چند قدم هول بدهیم و به جلو ببریم.
الویری درمورد انفعال جریان های تند نیز گفت: تلقی من این است که با آتش زیر خاکستر روبروییم. جریان های تندرو به هیچ وجه به منافع ملی فکر نمی کنند و مهمترین چیز برای آنها منفعت جناحی خودشان است. کوچکترین اشتباه و خطایی از ناحیه ما و جریان اصلاح طلبی می تواند بهانه مناسبی به دست آنها بدهد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=234674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر