1

ترامپ آدرس غلط می‌دهد

  • کد خبر : 234991
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

ترامپ نشان داد که اتهامات بی‌اساس به مردم و دولت ایران چیزی بیش از یک کیفرخواست جعلی نیست که صد البته او نیز صلاحیت بیان آن را ندارد.

کدخدایی

ترامپ نشان داد که اتهامات بی‌اساس به مردم و دولت ایران چیزی بیش از یک کیفرخواست جعلی نیست که صد البته او نیز صلاحیت بیان آن را ندارد.

افق نیوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نسبت به اظهارات شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

متن کامل یادداشت سخنگوی شورای نگهبان به شرح زیر است:

سخنان بی‌پایه و اساس ترامپ اگر چه ارزش پاسخگویی ندارد، لیکن بازخوانی آن نشان از بی هویتی ترامپ و هیئت‌رئیسه دولت آمریکا دارد و ضرورت این امر را بیش از پیش آشکار می‌کند که جامعه جهانی باید فکری به حال آن کند، و گرنه با این قبیل رفتارها برای آمریکا و هم‌پیمانان آن آبرویی نخواهد ماند.

ترامپ نشان داد که اتهامات بی‌اساس به مردم و دولت ایران چیزی بیش از یک کیفرخواست جعلی نیست که صد البته او نیز صلاحیت بیان آن را ندارد. او باید به همان شومنی قبل از ریاست‌جمهوری روی آورد که شایسته آن است و دیگر هیچ. او نه تاریخ می‌داند و نه خاطره‌اش کمک می‌کند که جنایات انبوه آمریکا را نه فقط در ایران که در کل جهان به خاطر آورد. آیا او مبتلا به آلزایمر شده است؟

او در هنگامه جنایات آمریکا در ویتنام کجا بوده؟ و یا در هنگام بمباران اتمی ژاپن به چه کاری مشغول بوده است؟ آیا خبر شیلک به هواپیمای غیر نظامی ایران را هرگز شنیده است؟ آیا از خود پرسیده که سرنوشت زنان و کودکان ایرانی در این سفر که هیچ‌گاه برنگشتند، چه شد؟ فقط جنگ صدام علیه ایران و کمک‌های نظامی آمریکا و پول‌های کشورهای خلیج فارس علیه مردم را به خاطر داشته باش آقای ترامپ! تا بفهمی چرا بهترین شعار در ایران همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

رفتارهای دلقک‌گونه ترامپ این ضرورت را بیش از پیش آشکار می‌کند تا همکارانش او را ادب یاد دهند و خاموشش کنند تا بیش از این آبروی آمریکا نزد جهانیان از دست نرود.

فهرست بلند جنایات آمریکا از آغاز تا کنون بلندتر از آنی است که به شمارش درآید. قتل و کشتار و دخالت در آسیا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و …. با چنین کوله‌باری از جنایت چگونه ادعاهای تو را باید پذیرفت! اظهارنظر و اقدام در این حوزه‌ها حداقل نیازمند دستان پاک است که تو و دیگر همکارانت آنرا ندارید، پس عِرض خود را مبر و زحمت ما را فراهم نکن. اگر تو آلزایمر گرفته‌ای، مردم مظلوم جهان با جنایت‌های تو هر روز زندگی می‌کنند. آیا آنها می‌توانند ظلم و جنایت آمریکا را فراموش کنند؟

حملات شیمیایی صدام را شنیده‌ای؟ آیا می‌دانی مواد آن را کشور آمریکا در اختیار قرار می‌داده است. پرونده فان آنرات در دادگاه‌های هلند را یک بار مرور کن تا بدانی چه جنایت‌هایی را آمریکا سر مردم مظلوم کُرد آورد.

آقای ترامپ هرکس جای تو بود و  میلیاردها دلار از سعودی‌ها می‌گرفت امروز نام خلیج همیشه فارس را خلیج عربی می‌خواند و یا حتی هر عنوان مجعول دیگری را به کار می‌گرفت. این معامله ظاهرا برای تو خیلی شیرین بود. وگرنه سری به کتابخانه‌های آمریکا بزن تا بفهمی نام این بخش از خاورمیانه خلیج فارس است و نه خلیج عربی.

نطق نسنجیده و سراسر کذب و اتهام امشب تو نشان از آن دارد که نه تاریخ می‌دانی و نه جغرافیا، نه حقوق می‌دانی و نه سیاست و مزید بر همه ظاهرا آلزایمیر تو جدی است. باید علاوه بر مراجعه به روانشناس که مشکلات رفتاری تو را حل کند، سری هم به پزشک مغز واعصاب بزنی شاید چاره‌ای اندیشده شود بیش از این آبروی نداشته آمریکا را از دست ندهی.

و این را بدان که به دلیل آنکه مردم ایران هر روز با فهرست بلند جنایات آمریکا مواجه هستند، بهترین شعار آنها مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=234991

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر