2

اگر راه نجات”اقتصاد ایران” اروپا و امریکا بود ۱۰ سال پیش از گرسنگی می‌مردیم

  • کد خبر : 235309
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

آل اسحاق با بیان اینکه دنیا فقط اروپا و آمریکا نیست گفت:‌ اگر  اقتصاد ایران چاره ای جز برقراری ارتباط با آمریکا و اروپا نداشت باید ۱۰ سال پیش از گرسنگی می‌مردیم.

به گزارش افق نیوز/  یحیی آل اسحاق، وزیر پیشین بازرگانی به ابراز تمایل شدید شرکت های اروپایی  به ادامه فعالیت اقتصادی  در ایران گفت:‌ وضعیت کشور ایران به گونه ای است که برای هر کشوری فعالیت اقتصادی بنا به دلایل مختلف محیطی و منطقه ای،  امنیتی  جذاب و  غیر قابل گذشت است.

وی با بیان اینکه باید دید این قراردادهایی که بسته می شود چقدر عملیاتی است گفت:‌ حوزه همکاری های اقتصادی بین المللی اقسام مختلفی دارد  از جمله معاهدات بین المللی،موافقت نامه و  قرارداد اما نکته مهم آن میزان عملیاتی شدن این قراردادها است.

آل اسحاق با بیان اینکه در معامله با اروپایی‌ها همواره باید یک انگشت دست را بسته نگه داشت گفت: علی رغم اینکه بسیاری از سران کشورهای اروپایی بامواضع ترامپ مخالفند اما نباید فراموش کرد که آمریکا بزرگترین شریک تجاری اروپا است و اروپا هیچگاه حاضر نخواهد شد به خاطر ایران این منافع خود را به خطر بیاندازد و این نکته ای است که در انعقاد قرارداد با اروپائیان باید برآن دقت کافی داشت.

وزیر پیشین بازرگانی گفت:‌ سابقه همکاری ایران با اروپا نیز نشان داده است که  اروپایی‌ها پایبند به قرارداد خود نیستند و در بسیاری از قراردادهایی که با ایران بستند، آن را بدون عمل به تعهدات خود  نیمه کاره رها کردند و رفتند بنابراین آنچه مهم است این که روی پای خود بایستیم نه اینکه به صورت شعاری به اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

آل اسحاق با بیان اینکه دنیا فقط اروپا و آمریکا نیست گفت:‌ اگر اقتصاد چاره ای جز رابطه برقرار کردن با آمریکا و اروپا نداشت ده سال پیش باید از گرسنگی می مردیم.

وی با بیان اینکه منظور از این حرف قطع اقتصادی با کشورهای اروپایی و آمریکایی نیست گفت: منظور این است که در رابطه با این کشورها خام نشویم و توجه کافی باشد که آنها غیر قابل اعتماد هستند و هر لحظه ممکن است که تعهدات خود را در قبال ایران انجام ندهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=235309

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر