1

پیکان؛ از قعرِ قعر تا صدرِ صدر (آنالیز+جدول)

  • کد خبر : 235402
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹

مجید جلالی و پیکان با برد ۶ بازی اخیر جمع امتیازات خود را به ۲۰ رسانده و صدرنشین لیگ شدند.

مجید جلالی و پیکان با برد ۶ بازی اخیر جمع امتیازات خود را به ۲۰ رسانده و صدرنشین لیگ شدند.

 به گزارش افق نیوز، پیکانی ها در ادامه ی روند خوب خود دیروز موفق به شکست شاگردان یحیی گل محمدی در تراکتورسازی شدند تا ششمین برد متوالی خود را جشن بگیرند. پیکان با پیروزی دو بر یک مقابل تراکتورسازی ۲۰ امتیازی شد و به صدر جدول لیگ برتر رسید.

مجید جلالی که این فصل را با از دست دادن بازیکنانی چون منشا و سیامک نعمتی آغاز کرد، در ۴ هفته اول نتایج ناامید کننده ای کسب کرد و در ۴ بازی تنها ۲ امتیاز به دست آورد. پیکانی ها با پدیده و ذوب آهن مساوی کردند و مقابل پارس جم و سپیدرود رشت هم باختند تا در پایان هفته چهارم جایی بهتر از قعر جدول نصیب شان نشود. همان زمان سرمربی پیکان در مصاحبه هایش اصرار داشت که به کیفیت فنی تیمش ایمان دارد و بعد از هفته پنجم شکل جدیدی از پیکان به لیگ ارائه می شود. وی از روزهای خوب تیمش از هفته ی پنجم به بعد خبر داده و مدعی شده بود با پتانسیلی که در اختیار دارد، شاگردانش می توانند به جمع بالانشینان لیگ بپیوندند.

 

*اما همانطور که آقامعلم وعده داده بود عملیات صدرنشینی از هفته پنجم کلید خورد و قربانی اول تیمی نبود جز فولاد خوزستان. همان تیمی که جلالی طعم قهرمانی را با آن چشیده بود و در همان تیم نیز شهره شد. یک ۹۰ دقیقه داغ در شهرقدس و در شبی که بختیار رحمانی نیز مقابل تیم سابقش انگیزه خودنمایی داشت؛ یک گل از این بازیکن – خواننده کافی بود تا پیکانی ها سه امتیاز اول را دشت کنند.

 

*برد دوم طعم دیگری داشت، جلالی و شاگردانش به مصاف پرفسور لیگ و ستاره های پرسپولیس رفتند. هنوز سه دقیقه از بازی نگذشته بود که مرتضی آقاخان بالاخره موفق شد در جریان بازی گل بزند. این بازیکن در دیدار هفته اول تیمش مقابل پدیده موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی شده بود؛ اما این گل طعم دیگری داشت. هرچند حفظ و حراست از آن ۸۷ دقیقه به طول کشید؛ اما جلالی و شاگردانش به خوبی مقابل پرسپولیسی ها مقاومت کردند تا دومین برد را جشن بگیرند. این دیدار یک سورپرایز دیگر هم داشت، سید پیام نیازمند دروازه بان ۲۲ ساله ای که در اولین دیدار خود در لیگ برتر مقابل پرسپولیس ۹۰ دقیقه ایستادگی کرد و در اولین حضورش موفق به ثبت کلین شیت شد. ماجرای نیمکت نشینی امیرحسین صادقی و رحمان احمدی از همین دیدار آغاز شد.

 

*پیکانی ها برای کسب سومین پیروزی به مصاف نفت تهرانی رفتند که آن روز علی کریمی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می دید. مجید جلالی هنوز هم از این دیدار به عنوان باکیفیت ترین دیدار تیمش در لیگ شانزدهم یاد می کند و شاگردانش برای اولین بار موفق شدند در یک بازی سه گل به ثمر برسانند. هرچند پیکانی‌ها در دقیقه ۳ شوکه شدند و توسط عیسی آل کثیر دروازه شان را باز شده دیدند؛ اما درخشش آقاخان و دبل این بازیکن و گلزنی محمدصادق بارانی باعث شد مجید جلالی بازی را از مربی تازه کاری مثل علی کریمی ببرد.

 

*برد چهارم و ادامه عملیات صدرنشینی به مشهد مقدس رسید و پیکانی ها به مصاف سیاه جامگان رفتند. اینبار مجید جلالی از مهاجم تازه وارد خود رونمایی کرد. دافه جانشین دیگر هموطن خود یعنی منشا شده تا به امید اول گلزنی پیکانی ها تبدیل شود. گل های دافه و شیری در این دیدار علاوه بر برد چهارم برای پیکان، نسخه اکبر میثاقیان را نیز پیچید. در این بازی نیازمند دومین کلین شیت خود را تجربه کرد و امیرحسین صادقی و رحمان احمدی همچنان روی نیمکت بودند.

 

*گسترش فولاد تبریز پنجمین قربانی مجید جلالی و شاگردانش بودند. در روز بازگشت فیروز کریمی به لیگ برتر تصور بر این بود تیم روی غلتک افتاده پیکان مشکل خاصی برای برد نداشته باشند؛ اما انتظار آنها برای رسیدن به گل ۷۵ دقیقه طول کشید تا سیدمهران موسوی نیز در این فصل برای تیمش گلزنی کرده باشد. او اولین مدافع تیمش بود که در این فصل پایش به گل باز شد و یک سه امتیاز حساس به حساب تیمش واریز کرد. ماجرا ادامه داشت، کلین شیت نیازمند و نیمکت نشینی صادقی و احمدی!

 

*جلالی برای تاجگذاری باید دیگر تیم تبریزی را نیز از مقابل بر می داشت. تیم جوان و با انگیزه یحیی گل محمدی در ورزشگاه شهدای قدس غریبه نبود و در میان انبوه فوتبال دوستان تبریزی به هیچ عنوان احساس غربت نمی کرد. پیکان در روزی که خیلی هم خوب نبود، این بازی را هم دو بر یک برد تا طعم صدرنشینی را بچشد. روستایی زننده گل برتری پیکان دیگر سورپرایز جلالی در این فصل بود و اما بردی که شاید برای آقامعلم زهر شد. سیدمهران موسوی و بختیار رحمانی در همان نیمه اول به شدت مصدوم شدند و حالا تا یک ماه آینده قادر به همراهی تیم خود نخواهند بود. در این دیدار مصدومیت موسوی باعث شد توفیق اجباری نصیب امیرحسین صادقی شود و طلسم نیمکت نشینی اش بشکند.

 

 

نکته ویژه: پیکان بعد از باخت به سپیدرود رشت در هفته چهارم، روند رو به رشد خود را در پیش گرفت و در ۶ بازی موفق به شکست فولاد خوزستان، پرسپولیس، نفت تهران، سیاه جامگان، گسترش فولاد و تراکتورسازی تبریز شد تا در جدول رده بندی ۲۰ امتیازی و البته صدرنشین شود. حالا او وعده اش را عملی کرده و با ارائه بازی های خوب موفق به کسب ۱۸ امتیاز از ۶ بازی اخیر شده است.

آمار: جالب است بدانید پیکانی‌ها در سال ۸۸ و لیگ هشتم نیز شرایط مشابه این فصل را تجربه کرده بودند و در پایان هفته دهم ۲۱ امتیاز کسب کرده بودند. اما آنها در ادامه کار نتوانستند روند خوب خود را ادامه دهند و در نهایت رتبه ای بهتر از هشتمی نصیب شان نشد. حالا باید منتظر ماند و دید مجید جلالی می تواند روحیه برد طلبی را در شاگردانش حفظ کند و نوار پیروزهایش را استمرار دهد یا نه؟ سرمربی پیکان معتقد است تیمش در شرایط “فلات آرامش” به سر می برد. او آرامش بیش از حد را برای تیمش مضر می داند و تاکید می کند باید هر لحظه احساس خطر کنیم و دلخوش به شرایط فعلی نباشیم.
قابل ذکر: پیکانی ها از مجموع ۱۰ بازی خود ۶ بازی را میزبان بوده اند و هیچگاه در خانه نباخته اند. آنها با ۷ گل خورده عنوان دومین خط دفاعی برتر لیگ را نیز بعد از پرسپولیس در اختیار دارند. ضمن اینکه پیکانی ها از جمع ۱۳ گل زده ۷ گل را در نیمه اول و ۶ گل را در نیمه دوم به ثمر رسانده اند. شاگردان جلالی در لیگ شانزدهم ۵ بار موفق به ثبت کلین شیت شده اند که در ۳ بازی نیازمند سنگربان پیکان بوده است. آنها در ۱۰ بازی خود هیچگاه نیمه اول را بازنده به رختکن نرفته اند.

 

 

هنوز راه زیادی تا پایان ماراتن لیگ باقی مانده و نمی توان از هم اکنون در مورد مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه قضاوتی داشته باشیم؛ اما پیکان و جلالی مسیر موفقیت را پیدا کرده و با سرعت مطمئنه در حال طی طریق هستند.

پیکانی ها در هفته ی یازدهم، مهمان سپاهان اصفهان خواهند بود و می توانند روند موفقیت خود را تدوام ببخشند. حالا باید منتظر ماند و دید مجید جلالی می تواند نوار بردهای خود را مقابل تیم نه چندان رو به راه سپاهان ادامه دهد یا نه؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=235402

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر