1

تحریم‌ها، عامل وخامت اوضاع انسانی در کره شمالی است

  • کد خبر : 235824
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد با اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی شرایط حقوق بشری در این کشور به مراتب بدتر خواهد شد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل تاکید کرد با اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی شرایط حقوق بشری در این کشور به مراتب بدتر خواهد شد.

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ­توماس کوئینتانا گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور کره شمالی به کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد تحریم های موشکی و هسته ای سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ باعث آسیب دیدن شهروندان عادی کره شمالی و وخامت بیشتر شرایط نامناسب حقوق بشر در این کشور می شود.
بر اساس این گزارش، کوئینتانا به کمیته حقوق بشر سازمان ملل گفت به دلیل تحریم ها، ارسال هرگونه داروهای مورد استفاده بیماران سرطانی، صندلی چرخدار و دیگر تجهیزات مخصوص افراد دارای ناتوانی های حرکتی خاص هستند به کره شمالی متوقف شده است.
وی گفت داوطلبانی که برای بهبود شرایط انسانی در کره شمالی به سر می برند به علت تحریم های تازه علیه این کشور بر سر آزمایش های هسته ای و موشکی آن با مشکلات فزاینده ای برای دسترسی به منابع مورد نیاز و انجام دادن تراکنش های مالی روبرو شده اند.
کوئینتانا گفت «نگرانی من این است که دور تازه تحریم ها تاثیراتی مخرب بر فعالیت های حیاتی اقتصادی داشته باشد و در نتیجه آن شرایط حقوق بشری در کره شمالی به مراتب بدتر شود.»
شورای امنیت سازمان ملل در تازه ترین دور تحریم ها علیه کره شمالی ممنوعیت های صادراتی شدیدی علیه برخی محصولات پیونگ‌یانگ مانند زغال‌سنگ، آهن، قلع، پارچه، غذاهای دریایی و سرمایه گذاری های مشترک با کره شمالی وضع کرد و برخی شرکت های این کشور را نیز در فهرست سیاه خود قرار داد.
هدف این تحریم قطع درآمدهای کره شمالی است که عمدتا در برنامه های نظامی این کشور به کار گرفته می شود اما کوئینتانا گفت این تحریم ها بیشتر از هر کسی به شهروندان عادی کره شمالی آسیب می رسانند.
این دیپلمات آرژانتینی گفت «تجریه تاریخی نشان می دهد که تحریم های این چنینی آثار مخربی بر مردم عادی دارند.»
وی خواستار ارزیابی کامل رژیم تحریم های سازمان ملل به منظور اطمینان از عدم شکل گیری نوعی تنبیه جمعی علیه شهروندان معمولی به واسطه اعمال این تحریم ها شد.
کوئینتانا در گزارشی مکتوب به کمیته حقوق بشر سازمان ملل گفت ۴۱ درصد جمعیت کره شمالی دچار سوءتغذیه هستند و این کشور با کمبود شدید مواد غذایی روبرو است که بر اثر سیل و خشکسالی نیز تشدید شده است.
تقریبا یک سوم کودکان زیر پنج سال از سوءتغذیه شدید رنج می برند که در مقایسه با سال ۲۰۱۴ نشان دهنده افزایش شدید میزان گرسنگی در کره شمالی است.
تقریبا هجده میلیون نفر در کره شمالی که معادل هفتاد درصد جمعیت این کشور است به برنامه های کمک های غذایی خارجی وابسته هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=235824

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر