1

بحث پیشگیری در حوادث غیرمترقبه باید به مطالبات عمومی مردم تبدیل شود

  • کد خبر : 235924
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶

معاون اول رئیس جمهور گفت: بحث پیشگیری در حوادث غیرمترقبه باید به مطالبات عمومی مردم تبدیل شود، زیرا مردم وقتی مطالبه می‌کنند دولت ها مجبور می‌شوند آن را انجام دهند.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور گفت: بحث پیشگیری در حوادث غیرمترقبه باید به مطالبات عمومی مردم تبدیل شود، زیرا مردم وقتی مطالبه می‌کنند دولت ها مجبور می‌شوند آن را انجام دهند.

به گزارش افق نیوز/ اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه رییس جمعیت سازمان هلال احمر کشور گفت: آمد و رفت مدیران طبیعی ست و موضوع پیچیده ای نیست. مهم این است که وقتی انسان از مسئولیتی می‌رود در خلوت خودش با خدا ببیند همه توانش را گذاشته است یا خیر.

وی افزود: هلال احمر سازمان بسیار مهمی است و ماموریت های مهمی دارد.

جهانگیری ادامه داد: کشور ما به خدمات نیروهایی که در این جمعیت فعالیت می‌کنند، نیازمند است.

وی افزود: ما کشوری هستیم که حوادث طبیعی و غیرمترقبه در آن زیاد است و تقریبا سالی نیست که چنین حوادثی در مناطقی از ایران نداشته باشیم. باید برای این مسائل کشور باید راهکار های اصولی برنامه ریزی کنیم تا در جهت پیشگیری گام برداریم.

همچنین تصریح کرد: اگر پیشگیری نکنیم خسارت آن تا مدتها می‌ماند و دولت تا مدتها توان جبران نداردن. به عنوان مثال در زلزله، باید برنامه ریزی کرد اما متاسفانه  وضع ساخت و ساز خانه‌های مسکونی در روستاها خوب نیست. شاهدیم که زلزله خسارات جبران ناپذیری را بر جا می گذارد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: تاکنون ۲ میلیون منزل مسکونی در شهرها و روستا بازسازی شده و حدود ۴ میلیون منزل دیگر باید بازسازی شوند.

جهانگیری ادامه داد: در بافت شهر ها این مسایل جدی تر است و بافت های قدیمی و تاریخی رگدر اولویت مار ساخت و ساز مسکن قرار گرفته است. بحث پیشگیری در حوادث غیرمترقبه باید به مطالبات عمومی مردم تبدیل شود. مردم وقتی مطالبه می‌کنند دولت ها مجبور میشوند که آنها را انجام دهند.

وی همچنین گفت: اولین نهادی که هنگام حوادث حضور پیدا می‌کند هلال احمر است و ما انتظار داریم که در دوران مدیریت دکتر پیوندی این بخش روزبه روز بهتر شود.

وی افزود: تصادفات جاده‌ای بسیار زیاد است که در گذشته بیش از ۲۷‌ هزار مرگ و میر در سال داشتیم که هم‌اکنون به ۱۶ هزار نفر در سال رسیده است و باید همه نهادها عزم جدی کنند تا این میزان مرگ و میر جاده ای را به استانداردهای جهانی برسانیم. هلال احمر در تصادفات جاده ای نیز  نقش کلیدی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=235924

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر