2

آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره لیست خروجی استقلال

  • کد خبر : 235958
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

استقلال تهران حالا پس از ۱۰ هفته با ۹ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته است.

شفر

استقلال تهران حالا پس از ۱۰ هفته با ۹ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته است.

افق نیوز، وینفرد شفر سرمربی آلمانی آبی ها در چند مصاحبه اعلام کرده که استقلال بیمار است و حال خوبی ندارد و به همین دلیل کار او در تیم برای بازگشت چندان راحت نیست.

استقلال تهران که تغییرات پی در پی را تجربه می کند، روندی سقوطی اش را از اول فصل ادامه داده است. اما چرا استقلال به این روز افتاد؟ در ابتدای فصل منصوریان برای کم کردن هجمه باخت شش بر صفر به العین امارات، یک لیست گرانقیمت و بلند بالا را تحویل باشگاه استقلال داد تا با تزریق نیروهای جدید بتواند در قامت یک قهرمان در فصل جدید عرض اندام کند اما اوضاع  آنطوری نشد که منصوریان می خواست.
منصوریان که فصل پییش گفته بود در تغییرات زیادی در تیمش نمی دهد، ۱۰-۱۱ بازیکن را تغییر داد و البته چند بازیکن اثر گذار مثل کاوه رضایی، رابسون جانواریو وهرایر مگویان را از دست داد. مگویانی که به گفته بسیاری از کارشناسان می توانست در این روزها به درد کارهای دفاعی استقلال بخورد. حالا استقلال پس از مصدومیت پژمان منتظری و بلاتکلیفی مجتبی جباری و جدا شدن کاوه رضایی نه دفاع آخر دارد، نه هافبک طراح و نه مهاجم نوک شش دانگ! امید ابراهیمی هم پس از پایان دوران مصدومیتش اصلا با امید ابراهیمی فصل قبل، قابل مقایسه نیست. منصوریان پس از شنیدن شعار حیا کن،  رها کن وحاشیه هایی که پیش آمد ترجیح داد استعفا دهد و از استقلال برود.
هواداران خشمگین استقلال با آمدن سرمربی خارجی به نام شفر، کمی آرام شدند. سرمربی آلمانی با لبخند آمد و استقلال در اولین بازی با تیم فولاد خوزستان بدون گل مساوی کرد. پس از اینکه استقلال نساجی را دو بر یک در جام حذفی شکست داد، هواداران آبی امیدوار شدند که استقلال حداقل دربی را به پرسپولیس واگذار نکند. حالا استقلال تهران با ۱۳ امتیاز اختلاف با صدرنشین فعلی لیگ تقریبا از قهرمانی نا امید شده است و چشم به جام حذفی دارد تا حداقل بتواند قهرمان شود و سهمیه بگیرد. در همین حال از اردوی آبی ها خبرهای متفاوتی به گوش می رسد. خبرهایی از تغییر و تحولات در لیست بازیکنان!
گمانه زنی درباره لیست خروجی 
شاید نبوغ ذاتی کاوه رضایی و سرعت بازیکنانی نظیر برزای در فصل گذشته می توانست خط آتش استقلال را زنده نگه دارد اما در این فصل با تفاضل منفی ۵ و تنها ۴ گل زده، خط حمله استقلال در تیررس همه انتقادهاست. تیمی که یکی از بهترین خط حمله های تمامی ادوار لیگ برتر را دارد به ثمر رساندن تنها ۴ گل نشان می دهد که انتخاب های سرمربی سابق برای خط حمله کاملا نادرست بوده است. حالا بیشترین گمانه زنی ها از تغییرات در خط حمله آبی ها است. جایی که بازیکنانی نظیر سجاد شهباززاده و علی قربانی و حسن بیت سعید و جابر انصاری و فرشید اسماعیلی نتوانسته اند انتظارها را برآورده کنند. در هر حال خبرها حاکی از آن است که شفر می خواهد برای نیم فصل خانه تکانی کند و چندین بازیکن را از لیست استقلال کنار بگذارد. آخرین گمانه زنی ها حاکی از آن است که او برای لیست خروجی اش، هشت بازیکن را در نظر گرفته است.
حسن بیت سعید: بازیکن جنوبی و خوزستانی  استقلال که از قرار معلوم او هم گرفتار نحسی شماره ۷ شده است و با بازی نکردن در دربی شایعه جدایی او بیش از گذشته به گوش می رسد. بیت سعید که بازیکن مورد علاقه بهتاش فریبا و پندار توفیقی بود و به عنوان  یکی از برگ  های برنده فصل نقل و انتقالات به استقلال آمد ولی حالا در ترکیب تیم جایی ندارد و از سوی دیگر نسبت خانوادگی اش با یکی از مربیان تیم فولاد و همچنین حضور دوست دیگرش نظیر زهیوی در این تیم بیت سعید را در یک قدمی فولاد قرارداده است و همه شواهد نشان می دهد او یکی از اولین گزینه ها برای جدایی از استقلال باشد. او در تمرین دیروز استقلال هم به شفر گفته که قصد جدایی دارد و به همین دلیل شفر دیروز به او اجازه تمرین نداد.
سجاد شهباززاده: مهاجم نا آماده این روزهای استقلال پس از یک تجربه بد در ترکیه و قهرمانی در جام حذفی با توپی پر به استقلال آمد تا بتواند نگاهی به تیم ملی هم داشته باشد اما به محض ورودش کاوه رضایی راه خروج در پیش گرفت تا نشان دهد این دو بازیکن به هیچ وجه نمی توانند با یکدیگر کنار بیایند. شهباززاده که به تازگی از بند مصدومیت رها شده حالا مهاجم دوم استقلال است و هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. احتمال ماندنش در اردوی آبی ها ۵۰-۵۰ است و البته آنطور که خودش می گوید جنگیدن برای بهتر شدن کاری است که چندین بار انجام داده است.
علی قربانی: مهاجم سوادکوهی آبی ها که شفر روی او حساب ویژه ای باز کرده بود هنوز نتوانسته رضایت سرمربی آلمان را کسب کند. قربانی این فصل با فصل گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و قربانی که فصل گذشته در لیگ برتر ۶ گل زده بود امسال فقط یک گل آن هم به نساجی لیگ یکی است! شفر در تمرینات از قربانی جنگیدن و دویدن برای پرس می خواهد. خود قربانی فکر می کرد که در حاشیه امن است و هیچ خطری فعلا تهدیدش نمی کند اما نمایش ضعیف او در چند هفته گذشته شفر را مردد کرده است.
جابر انصاری: جابر انصاری یکی از بازیکنان خوب استقلال در دربی بود. او بابت جاگیری و خلق موقعیت کارنامه خوبی دارد ولی از بابت هدر دادن موقعیت ها خیلی ها را مایوس کرده است. انصاری بیش از آن که مهاجمی جنگجو باشد فرصت طلب است و با زیرکی به گل می رسد اما در دربی۸۵ بی دقتی کرد و سه موقعیت مسلم گلی که برایش پیش آمد را به گل تبدیل نکرد. انصاری فصل قبل هم در لیست خروج حضور داشت و گسترش فولاد قاطعانه به دنبالش بود اما در نهایت منصوریان او را در استقلال نگه داشت. نمایش انصاری در دربی کمی وضعیت جابر را بهتر کرده و شاید از لیست خروجی های استقلال خارج شود.
پادووانی: تغییر و تحول دیگر را می توان در دفاع تیم دنبال کرد جایی که به نظر می رسد شفر از پادووانی کاملا نا امید است و به نظر می رسد با بازگشت منتظری، او در لیست مازاد قرار می گیرد. مدافع بلند بالای برزیلی که این فصل به دلیل نبودن زوج فصل قبلش رابسون کمی در تیم تنها است و شاید بازنشسته شود. شفر در این روزها مدافعی سرعتی می خواهد تا بتواند قلب دفاع کند تیمش را سرو سامان بدهد.
یعقوب کریمی: بازیکن پر حاشیه استقلال، ابتدای فصل بین ماندن و رفتنش حرف های بسیاری زده شد. یعقوب کریمی وینگر چپ آبی ها در پازل فکری شفر آلمانی جایی ندارد به احتمال زیاد نیم فصل در لیست خروجی ها قرار خواهد گرفت. بازیکنی که خیلی ها فکر می کردند می تواند سمت چپ استقلال را برای سالهای سال بیمه کند حالا یکی از جدی ترین گزینه های خروج است .
سید مهدی رحمتی: قرارداد سید مهدی رحمتی با استقلال قرارداد محکمی است اما او فعلا ذخیره سید حسین حسینی شده است. سید مهدی  رحمتی از نشستن روی نیمکت ناراضی است و این نارضایتی اش را به شیوه های مختلف نشان داده است. او با امیرقلعه نویی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان و حالا با میک مک درموت به مشکل خورده است و البته خیلی دوست دارد که میک مک درموت از استقلال برود. میک یکی از مخالفان اصلی سید مهدی رحمتی است. شفر برای اینکه رحمتی را کنار بگذارد، باید از هفت خوان قراردادش بگذرد. قراردادی که نه مظلومی و نه منصوریان نتوانستند به خاطرش رحمتی را کنار بگذارند. رحمتی دو فصل پیش با استقلال قرارداد سه ساله ای بست و حالا یک فصل دیگر از قراردادش باقیمانده است.
مجتبی جباری: مجتبی جباری بازیکنی است که البته در معادلات مدیریتی استقلال از لیست این تیم کنار گذاشته شد و حالا مدیران باشگاه استقلال می خواهند او را کنار بگذارند تا جا برای شفر باز شود. این در حالی است که بازیکنان استقلال دوست ندارند جباری از تیم برود. جباری که با امید زیادی به استقلال آمد حالا در آستانه قرارگرفتن در لیست خروجی است.
با توجه به روحیه خاص شفر او به دنبال بازیکنی است که بتواند نود دقیقه فشار بیاورد و پرس کند و امیدوار باشد و البته خودش را در موقعیت گل قرار دهد. خصوصیاتی که این روزها در کمتر بازیکن استقلال می توان پیدا کرد و حالا شفر قصد دارد در اندک فرصت باقی مانده امید مرده تیم را زنده کند کاری که شاید فقط از دست یک پیرمرد آلمانی بر می آید!
منبع: وب سایت برنامه نود
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=235958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر