2

توان موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا دفاعی است و قصد هیچگونه تهاجمی به هیچ کشوری ندارد

  • کد خبر : 236105
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

 موشک های ما در حد  ۲ هزار کیلومتر از سوی فرماندهی معظم کل قوا مجاز و دانشمندان ما توانسته اند این موشک ها را از لحاظ کمیت و در حد ضرورت کشور تولید کرده و در مناطق امن و شهرهای موشکی زیرزمینی مستقر کنند.

به گزارش افق نیوز/ سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ارومیه گفت: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا دفاعی است و قصد هیچگونه تهاجمی به هیچ کشوری ندارد اما در دفاع از کشور و منافع ملی اگر متجاوزی خطایی راهبردی کند و قصد دست اندازی به منافع کشور داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران در به کارگیری این قدرت موشکی هیچ تردیدی ندارد و همه قوانین و مقررات کنگره و مجامع آمریکا برای اعمال تحریم ها هیچ تاثیری بر قدرت موشکی و اراده ملت ایران نخواهد گذاشت.

سرلشکر باقری با اشاره به توانایی های موشکی جمهوری اسلامی ایران از جهت انبوهی و تاکتیکی و تکنیکی افزود: موشک های ما در حد  ۲ هزار کیلومتر از سوی فرماندهی معظم کل قوا مجاز و دانشمندان ما توانسته اند این موشک ها را از لحاظ کمیت و در حد ضرورت کشور تولید کرده و در مناطق امن و شهرهای موشکی زیرزمینی مستقر کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با عنوان اینکه در طراحی و ساخت موشک های جمهوری اسلامی ایران  به دقت و نقطه زنی توجه بیشتری شده است، افزود : در جهان معمولا موشک ها برای حمل کلاهک هسته ای تولید می شوند و این نیازی به دقت نداشته و مناطق وسیعی را پوشش می دهند اما جمهوری اسلامی ایران داشتن کلاهک هسته ای و تولید و به کارگیری اش را بر اساس شرع مقدس حرام دانسته، لذا دانشمندان ما بر این اساس موشک های نقطه زن با قابلیت دقت بیشتری را طراحی کرده اند.

باقری توان بازدارندگی موشک های جمهوری اسلامی ایران را به روز شده و کارآمد بیان کرد و گفت: هر چقدر توان ضد موشکی دشمنان از جمله آمریکای جنایتکار و صهیونیست های آدمکش و کودک کش افزایش پیدا بکند، نخواهند توانست به قدرت موشکی ما غلبه بکنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اشاره به امنیت قابل قبول مناطق مرزی آذربایجان غربی نسبت به سالهای گذشته گفت: حوادث امنیتی و ناامنی ها در مناطق مرزی آذربایجان غربی به حداقل کاهش یافته و به صفر رسیده است و این نوید را می دهد که بخش های دولتی و خصوصی به ویژه سرمایه گذاران داخلی و خارجی بتوانند با آرامش و اطمینان  برای  فعالیت های اقتصادی در این منطقه وارد عمل شوند.

سرلشکر باقری ارتقاء نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان غربی به ویژه در حوزه  انتظامی و مرزبانی را مهم عنوان کرد و گفت: در این خصوص تصمیمات مهمی مبنی بر سرمایه گزاری بیشتر و هم افزایی نیروی انتظامی، سپاه و ارتش و سایر بخش های نیروهای مسلح گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=236105

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر