1

هاشمی: نباید با آمریکا گرم بگیریم

  • کد خبر : 236312
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

هاشمی رفسنجانی: مردم جنایات آمریکا را هرگز نبخشیدند و نمی توانند قبول کنند که ما با آمریکا گرم بگیریم.

خبرگزاری فارس: هاشمی: نباید با آمریکا گرم بگیریم

رخدادهای ۱۲ آبان ۶۳

چکیده:

  • هاشمی: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و ویژگی هایش در تاریخ منحصر به فرد است.

  • مردم نمی توانند قبول کنند که ما با آمریکا گرم بگیریم.

  • موسوی: وقتی زمینه مساعد برای نفوذ فرهنگی وجود داشته باشد خطر آن از حرکت نظامی بیشتر است.

  • ۶ هزار تن از افراد فریب خورده ضد انقلاب در کردستان با تسلیم خود امان نامه گرفتند.

  • نظامیان آمریکا برای عملیات انتقامی در لبنان به حال آماده باشد درآمدند.

هاشمی: در مورد تسخیر لانه جاسوسی افرادی مغرضانه قلم زده اند

جمعی از خانواده های شهداء، دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام و براداران دانش آموز و دانشجو که در تنظیم اسناد لانه جاسوسی همکاری می کردند با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: داستان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و حوادث قبل و بعد از آن انصافا در تاریخ یک مقطع نمونه و ویژگی هایش در تاریخ منحصر به فرد می باشد. اگر چه افرادی پیرامون این واقعه مغرضانه قلم زده اند اما به راستی هنور این واقعه به خوبی تدوین نشده است.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: اینکه آمریکا چرا با آن همه کارشناس و مامور که در ایران داشت نتوانست عمق نفرت مردم ما را نسبت به خود و خانواده شاه بفهمد نشانگر خامی و حماقت سیاستمداران آمریکا می باشد.

رئیس مجلس افزود: مردم ما با حکم رهبر انقلاب از ساواکی ها که آنهمه مردم را زجر داده بودند گذشتند مردم ما همچنین از گروهک هایی که در مقابل مردم دست به اسلحه بردند نه تنها گذشتند بلکه آنها را به سوی خود جذب کردند اما همین مردم جنایات آمریکا را هرگز نبخشیدند و نمی توانند قبول کنند که ما با آمریکا گرم بگیریم.(۱)

موسوی: سازمان های مختلف در برابر هر توطئه ای قاطعانه عمل خواهند کرد

آقای میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان در کنگره سراسری دانشجویان مسلمان دانشگاه های کشور سخنرانی کرد.

نخست وزیر در این کنگره گفت: انقلاب اسلامی نظامی را ویران کرد و پایه گذار نظامی نوین شد که در صورت عدم حضور همه اقشار امکان باقی ماندن برخی از راس های فرهنگی نظام گذشته وجود دارد زیرا آثار فرهنگی در قیاس با ارش های سیاسی-اقتصادی به لحاظ نفوذ در روح و جان مردم از دیرپایی بیشتری برخوردار است.

نخست وزیر افزود: نهادها ارگان ها و سازمان های مختلف در برابر هر مشکل و توطئه ای قاطعانه به وظایف خود عمل خواهند کرد ولی باید توجه داشت که این برخورد در حد عظمت و بزرگی دستاوردها و پیام انقلاب اسلامی نیست.

نخست وزیر با یاداوی این مطلب که وسعت توطئه هایی که در جهان علیه ملت ما صورت می گیرد قابل مقایسه با توطئه علیه هیچ کشوری در دنیا نیست گفت: تاکید امام امت بر حضور همیشگی مردم در صحنه برای مقابله با هر گونه تهدید و خطر ناشی از سنگینی مسئولیت و پیام رسانی انقلاب اسلامی است.(۲)

ابراز ندامت ۶ هزار گروهکی در کردستان

عباس احمد آخوندی معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور که در جمعه گروهی از افراد فریب خورده گروهک های ضد انقلاب در کردستان که به آغوش اسلام بازگشته و امان نامه دریافت کرده اند حضور یافته بود گفت: هر چه قدر هم که جرم و جنایت و گناه افراد بزرگ باشد سعه صدر و عفو و بخشش اسلام بزرگتر است و آغوش جمهوری اسلامی ایران برای جنایتکاران سابق و نادمان امروز باز است.

وی افزود: تا کنون بیش از ۶ هزار تن از افراد فریب خورده گروهک های ضد انقلاب کردستان با استفاده از سعه صدر جمهوری اسلامی امان نامه دریافت کرده اند. وی تاکید کرد: حتی اگر امروز مرکزیت حزب دموکرات و گروه های دیگر بخواهند به جمهوری اسلامی پناه آوردند به آنها پناه داده می شود.(۳)

آماده باش نیروهای آمریکایی در مرز لبنان

شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا دیروز گزارش داد تعدادی از واحدهای نظامی آمریکا بیش از یک هفته است که در نزدیکی مرز لبنان و در اروپا به حال آماده باش قرار دارند تا با هر حمله احتمالی علیه هدف های آمریکایی در لبنان مقابله نمایند. بر اساس این گزارش ناو هواپیمابر آیزنهاور با ۸۹ هواپیمای جنگی خود گرچه ظاهرا در ساحل اسپانیا در حال مانور است اما عملا در شرق مدیترانه نگه داشته شده است. علاوه بر این به واحدهای منتخب نیروی هوایی آمریکا در اروپا دستور داده شده است برای انجام اقدامات سریع در لبنان آماده باشند دستور مشابهی نیز به تانکرهای حامل سوخت داده شده است که برای سوختگیری هواپیماها در آسمان آماده باشند. بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی یک واحد کماندویی نیز در ماه گذشته وارد لبنان شده است تا هدف های بالقوه را شناسایی کند.(۴)

منابع:

۱٫ اطلاعات، ۱۲ آبان ۶۳، ص ۳
۲٫ اطلاعات، ۱۲ آبان  ۶۳، ص ۳
۳٫ کیهان، ۱۲ آبان ۶۳، ص ۲۷
۴٫ کیهان، ۱۲ آبان ۶۳، ص ۱ و ۲۸

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=236312

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر