2

مذاکره برای راه اندازی دفتر لایروبی اروند بین ایران و عراق

  • کد خبر : 236405
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ادامه مذاکرات برای راه اندازی دفتر هماهنگی مشترک ایران و عراق در بندر خرمشهر خبر داد.

محمد راستاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر
معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ادامه مذاکرات برای راه اندازی دفتر هماهنگی مشترک ایران و عراق در بندر خرمشهر خبر داد.

افق نیوز/ محمد راستاد در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مذاکراتی با طرف عراقی برای بازگشایی دفتر همکاری های مشترک و یا همان cbc که تسهیل کننده و پیش نیاز لایروبی است توسط وزیر امور خارجه در قالب کمیته حقوقی اروند رود در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم با نهایی شدن مذاکرات، شاهد لایروبی اروند رود برای استفاده بهینه از ظرفیت بندر باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اعتبار مورد نیاز برای لایروبی آبراه اروند را ۲۱۰ میلیون یورو اعلام کرد و توضیح داد: طبق برآوردهای انجام شده، لایروبی اروند اگر بخواهیم عمق مسیر کشتیرانی اروند را به هشت متر افزایش دهیم مستلزم ۳۵ میلیون متر مکعب لایروبی است که طبق برآورد مالی برای انجام این کار اعتباری معادل ۲۱۰ میلیون یورو مورد نیاز است.

وی در ادامه به بحث شناور سازی مغروقه ها پرداخت و بیان کرد: پاکسازی و خارج سازی مغروقه های موجود در اروند و کارون از دیگر اقدامات مهم در دست اجراست که تا کنون حدود ۱۸۲ فروند مغروقه خارج شده است.

راستاد به انعقاد قراردادی به ارزش ریالی ۶۲ میلیارد تومان برای شناور سازی مغروقه های باقی مانده نیز اشاره کرد و گفت: در مدت اخیر قراردادی با بخش خصوصی به مبلغ ۶۲ میلیارد تومان منعقد شد که بنا بود ۳۲ فروند مغروقه از آبراه اروند خارج شود که تاکنون شناورسازی ۲۱ فروند عملیاتی شده و کار خارج سازی بقیه نیز ادامه دارد.

وی همچنین به ادامه پروژه احداث پایانه کانتینری بندر خرمشهر اشاره کرد و افزود: این پروژه طی قراردادی که با بخش خصوصی به میران سرمایه گذاری ۸۶ میلیارد تومان به مدت ۱۵ سال، منعقد شده است که زیر ساخت پایانه کانتینری بندر خرمشهر را تا حد قابل قبولی ارتقا می دهد.

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه از ارتقای عملکرد بندر خرمشهر خبر داد و گفت: بندر خرمشهر ۵۰ درصد رشد تخلیه و بارگیری کانتیری را داشته و در کنار آن فعالیت هایی برای توسعه صادرات انجام گرفته که باعث شده نسبت به مدت مشابه میزان صادرات این بندر رشد ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

وی ادامه داد: در مجموع فعالیت هایی که در بندر خرمشهر انجام شده هم در راستای ایجاد زیرساخت ها و روبناها و همچنین تامین تجهیزات روند خوبی را داشته که باعث شده این بندر چشم انداز روشنی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ظهر امروز با حضور در بندر خرمشهر از زیرساخت ها و پروژه های در دست اجرای این بندر بازدید کرد. وی در ادامه سفر خود به بندر امام(ره) رفت تا در آیین معارفه مدیر کل بندر و دریانوردی خوزستان شرکت کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=236405

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر