1

آمریکا در مساله برجام متعهدانه عمل نمی‌کند

  • کد خبر : 236606
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

وزیر کشور گفت: همه دنیا در توافق برجام دید که همه طرف‌های حاضر آن را امضا کردند اما آمریکا در این مساله متعهدانه عمل نمی‌کند.

وزیر کشور گفت: همه دنیا در توافق برجام دید که همه طرف‌های حاضر آن را امضا کردند اما آمریکا در این مساله متعهدانه عمل نمی‌کند.
عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به این‌که «برای سنجش اقدامات استانداران و دولت نسبت به دوره‌های گذشته باید دید کشور را در چه شرایطی به این مدیران سپردیم»، اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم کشور دارای رکود و تورم شدیدی بود و استانداران و مسئولان با مشکلات زیادی مواجه بودند.
‌به گزارش افق نیوز، وزیر کشور با بیان اینکه «در آن شرایط توافق برجام با پیگیری و جدیت و با حمایت‌های رهبری و مجلس در آغاز دولت یازدهم صورت گرفت  که موضوعی ملی بود»، عنوان کرد: روند توافق برجام اقتضا می‌کرد که  همه پای کار باشند تا این مشکل رفع شود، هرچند آمریکایی‌ها پایبند نیستند و موضوعاتی را مطرح می‌کنند که بیشتر آبرو و اعتبار خود را زیر سوال می‌برند اما توافقی بوده است که در شورای امنیت سازمان ملل نهایی شد و همه کشورها روند آن را رصد می‌کردند و همه دنیا دیدند که مقابل دوربین‌ها چه اتفاقی افتاد.
وی تصریح کرد: در حکم موضوعات فنی برجام، آژانس که مرجع فنی است بارها تاکید کرده است که ایران کارهایی خلاف اصول و قوانین انجام نداده است و دولت آمریکا نیز دو بار اعلام کرده ایران عهدشکنی نداشته است، چون حق با ایران است همه دنیا متوجه شدند که آمریکا در این مساله بی‌تعهدی می‌کند و با قلدری می‌خواهد کارها را پیش ببرد.
وزیر کشور با بیان این‌که «سرمایه‌گذاری و فروش نفت در دولت یازدهم رونق گرفت»،  به مقایسه میزان فروش روزانه نفت در دولت‌یازدهم و حال حاضر  پرداخت و هم‌چنین با بیان این‌که «در این شرایط استانداران کار کردند و اگر قرار است قضاوتی صورت گیرد باید براساس شرایط آن زمان صورت گیرد»، افزود: اقدامات خوبی در کشور از سوی استانداران صورت گرفته است اما شرایط حاکم بر کشور در برخی مسایل سایه انداخته است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=236606

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر