1

ابراز تاسف از وادار کردن سعد حریری به اعلام استعفاء از مبدأ ریاض

  • کد خبر : 236674
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، از وادار کردن سعد حریری به اعلام استعفاء خود از مبدأ ریاض، ابراز تأسف کرد.

حسین امیرعبداللهیان، مشاور وزیر امور خارجه

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، از وادار کردن سعد حریری به اعلام استعفاء خود از مبدأ ریاض، ابراز تأسف کرد.

به گزارش افق نیوز به نقل از خانه ملت، علی­ بن­ حمد علی السلیطی سفیر قطر در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه مناسبات دو کشور، آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای کمک به تقویت همکاری­ های دو کشور مورد تأکید قرار داد.

وی از اقداماتی که علیه دولت و ملت قطر از طرف برخی همسایگان انجام شده است، ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: ما با تهدید، و اعمال فشار در روابط بین کشورها مخالفیم و معتقدیم این اقدامات خودسرانه و مغایر حقوق بین الملل  به بی ­ثباتی و ناامنی در منطقه منجر خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: اقدامات سعودی علیه قطر یک خطای استراتژیک به شمار می­رود.

وی تاکید کرد: ما ثابت کرده­ ایم دوست دوران سخت کشورهای منطقه هستیم. حوادث اخیر در قبال قطر و لبنان نشان داد روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه می ­تواند مانع از آتش افروزی­ بیگانگان و فتنه­ گری آنها میان کشورهای منطقه شود.

امیرعبداللهیان با ابراز تأسف از وادار کردن سعد حریری به اعلام استعفای خود از مبدأ ریاض گفت: تجربه نشان می­ دهد مداخلات خارجی به سود امنیت و ثبات منطقه نبوده و در هرجا که بیگانگان در منطقه دخالت کرده­ اند، برای چند دهه ناامنی به بار آورده­اند.

علی­ بن­ حمد علی السلیطی سفیر قطر در ادامه این دیدار گفت: قطر همواره روابطی متین با جمهوری اسلامی ایران داشته و اکنون این روابط برادرانه در مسیر خوبی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تحولات و بحران­ های موجود افزود: تحولات منطقه به گونه ­ای پیش می ­رود که نگران کننده است.

سفیر قطر اظهار داشت: قطر در مقابل تهدید و فشارها ایستادگی کرده و همواره از مسیر گفتگو برای رفع سوء تفاهمات استقبال کرده­ است.

وی با اشاره به مناسبات رو به رشد دو کشور افزود: همکاری ­های پارلمانی دو کشور مورد توجه قطر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=236674

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر