1

زمزمه استیضاح وزرای آموزش و پرورش، کشور و تعاون در مجلس/ ربیعی بیشتر تلاش کند

  • کد خبر : 236933
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به اینکه زمزمه استیضاح سه وزیر در مجلس شنیده می‌شود، گفت: این زمزمه‌ها هم‌اکنون در حد جمع کردن امضا توسط برخی نمایندگان در صحن مجلس است.

 

خبرگزاری فارس: زمزمه استیضاح وزرای آموزش و پرورش، کشور و تعاون در مجلس/ ربیعی بیشتر تلاش کند

احمد بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: موضوع استیضاح وزرای دولت دوازدهم چند مدتی است که در مجلس شورای اسلامی به گوش می‌رسد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش، وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزرایی هستند که زمزمه‌های استیضاح آنان در مجلس شنیده می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این زمزمه‌ها هم‌اکنون در حد جمع کردن امضا توسط برخی نمایندگان است، تصریح کرد: نارضایتی برخی نمایندگان از عملکرد وزرای مذکور شاید علتی بر تلاش آنان برای جمع‌آوری امضا توسط آنان است.

*بسیاری از مشکلات وزارت کار به گذشته باز می‌گردد

بیگدلی با اشاره به شنیده‌ها در مورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزیر رای بالایی از مجلس برای فعالیت در دولت دوازدهم به دست آورد، خاطرنشان کرد: هنوز مدت طولانی از فعالیت این وزیر در دولت نگذشته است.

وی با اشاره به اینکه انتقاد برخی افراد از عملکرد ربیعی در دولت یازدهم قابل پذیرش است، عنوان کرد: این در حالی است که بسیاری از مشکلات در وزارت‌خانه‌های مختلف مشکل یکی دو روز اخیر نبوده و به حداقل چندین دوره وزارتخانه باز می‌گردد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم مشکلات به سرعت و در زمان فعالیت یک وزیر حل و فصل شود، گفت: این در حالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تنهایی مسؤولیت سه وزارتخانه را برعهده داشته و فعالیت‌های فراگیری را باید پوشش بدهد و از این رو نباید انتظارات فرای توان از این وزارتخانه داشت.

*برخورد هجمه‌ای با وزرا اقدام منطقی نیست

بیگدلی خاطر نشان کرد: رسیدگی به موضوع اشتغال و ایجاد شغل برای مردم یکی از وظایف سنگین این وزارتخانه است که تبدیل به مطالبه همگانی به ویژه مقام معظم رهبری شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم کاری بالای وزارت کار بی‌شک انتقاد و گله از عملکرد این وزارتخانه بالا خواهد بود، تاکید کرد: نمی‌توان گفت فعالیت ربیعی به عنوان وزیر کار به صورت کامل مطلوب بوده اما برخورد هجمه‌ای و ناگهانی به این وزیر و سایر وزرا اقدام منطقی نبوده و بیشتر جنبه سیاسی دارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد افراد باید براساس میزان اختیارات آنان ارزیابی کرد، گفت: در بسیاری از مواقع مشکلات انباشته شده از گذشته مانعی برای فعالیت افراد در مقام و جایگاه آنان است.

*پیش‌بینی اعتبار برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

بیگدلی با اشاره به اینکه برای نمونه مشکل تامین اجتماعی یکی از مسائلی بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدت‌ها پیش با آن سر و کار داشته است، اظهار کرد: همه شاهد بودند که تامین اجتماعی با چه ولنگاری و مشکلات اساسی تحویل دولت داده شده و شاهد آن هستیم مشکلات این سازمان در حال رفع شدن است.

وی با اشاره به طلب قابل توجه تامین اجتماعی از دولت عنوان کرد: در برنامه ششم پیش‌بینی شده بخشی از طلب این سازمان به مرور پرداخت شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات ایجادشده در وزارت کار مربوط به دوره فعالیت ربیعی نبوده است، افزود: با این حال باید وی به عنوان وزیر با کمک دولت بیش از پیش در راستای حل و فصل مشکلات اقدام کند.

*تغییر مدیران راه حل مشکلات نیست

بیگدلی با اشاره به اینکه ربیعی از بدنه جامعه کارگری بوده و از مشکلات این قشر آگاهی لازم را دارد، بیان کرد: کارهای اساسی در این وزارتخانه در دست اقدام است و باید به وی و وزارتخانه‌اش فرصت داده شود تا این برنامه‌ها را عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه جا‌به‌جایی افراد از مسؤولیت‌ها به ویژه مسؤولیت‌های کلان کشور راه حل مشکلات حوزه مربوطه نیست، افزود: باید انتقادات و پیشنهادات به صورت اصولی در راستای کمک به مسؤول برای رفع مشکل مطرح شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تغییر مدیران تنها باید زمانی اتفاق بیفتد که احساس شود مسؤولیت محول شده از توان آن فرد خارج است.

بیگدلی با اشاره به اینکه کمتر از پنج ماه است که از عمر کابینه دولت دوازدهم می‌گذرد، اظهار کرد: درصد بالایی از سوالات و استیضاحات نمایندگان مجلس از وزرای دولت دوازدهم رنگ و بوی سیاسی دارد.

*عملکردم مورد مقایسه و بررسی قرار گیرد

وی در ادامه با اشاره به برخی انتقادات نسبت به عملکرد نمایندگان و جناحی خواندن آن اظهار کرد: از همه منتقدان عملکرد خویش دعوت می‌کنم عملکرد یک ساله بنده را با ۲۰ سال گذشته شهرستان خدابنده مقایسه کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات رخ داده در یک و نیم سال گذشته در شهرستان خدابنده بیان کرد: تصمیمات و اتفاقات زیادی در بخش کلان کشور در بحث راهسازی، بهداشت و درمان، گازرسانی به روستا و … در شهرستان خدابنده روی داده است.

بیگدلی با اشاره به اتحاد خوب ایجادشده در بین مسؤولان شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: در فعالیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رضایت مردم مهم‌ترین موضوع است.

وی تاکید کرد: بر خود وظیفه می‌دانم تا به مشکلات مردم شهرستان خود رسیدگی کنم تا به حواشی پرداخته و خود را با موضوعات سیاسی و … درگیر کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=236933

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر