2

رشته های مورد تایید مقطع دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد

  • کد خبر : 237394
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اسامی رشته‌های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی مورد تایید این وزارتخانه را اعلام کرد.

رشته های مورد تایید مقطع دکتری دانشگاه آزاد اعلام شدبه گزارش افق نیوز /وزارت علوم، اسامی رشته های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که مورد تایید دفتر گسترش را اعلام کرد. در فایل منتشر شده، اسامی ۲ هزار و ۲۶۹ رشته دوره دکتری اعلام شده است.

از مجموع ۲ هزار و ۲۶۹ رشته دوره دکتری دانشگاه آزاد که مورد تایید دفتر گسترش وزارت علوم است، مرجع تصویب ۸۴ رشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۴۳۸ رشته قطعی، ۷۵ رشته کمیته ارزیابی، ۵۰۹ رشته یکبار پذیرش و یک هزار و ۱۶۲ رشته بدون مرجع تصویب اعلام شده است.

همچنین از مجموع ۲ هزار و ۲۶۹ رشته دوره دکتری دانشگاه آزاد مورد تایید دفتر گسترش وزارت علوم، پذیرش ۳۲۷ رشته فقط برای سال ۹۵ و ۹۶ عنوان شده است.

بیش از نیمی از رشته ها در گروه علوم انسانی است

براساس این گزارش، از مجموع ۲ هزار و ۲۶۹ رشته مورد تایید، ۴۷ رشته در گروه دامپزشکی، یک رشته در گروه زبان، یک هزار و ۱۱۵ رشته در گروه علوم انسانی، ۳۴۰ رشته در گروه علوم پایه، ۴۱۴ رشته در گروه فنی مهندسی، ۲ رشته در گروه کشاورزی، ۲۴۸ رشته در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و ۶۵ رشته در گروه هنر و معماری قرار دارند.

همچنین در فایل وزارت علوم، یک هزار و ۵۱۴ رشته دانشگاه آزاد تحت عنوان دکتری برای اخذ مجوز معرفی شده است.

متقاضیان می توانند برای اطلاع از رشته های دکتری دانشگاه آزاد که مورد تایید دفتر گسترش وزارت علوم است به آدرس https://edu.msrt.ir/fa مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237394

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر