3

کامیون نیمه خودکاری که با یک بار شارژ ۸۰۰ کیلومتر می‌رود

  • کد خبر : 237591
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

سرانجام شرکت تسلا از کامیون برقی نیمه خودکار خود رونمایی کرد، کامیون یادشده از شتاب صفر تا صد خوبی برخوردار است و با یک بار شارژ می تواند تا ۸۰۰ کیلومتر را طی کند.

 

خبرگزاری فارس: کامیون نیمه خودکاری که با یک بار شارژ ۸۰۰ کیلومتر می‌رود

به گزارش افق نیوز به نقل از نیواطلس، این کامیون ۱۸ چرخ با حداکثر سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و شتاب صفر تا صد آن در صورت خالی بودن ۵ ثانیه است.

در صورت افزودن کانتینر به این کامیون و رسیدن بار آن به حداکثر ۳۶ هزار کیلوگرم شتاب صفر تا صد آن به ۲۰ ثانیه افزایش می یابد.

به نظر می رسد تولید این کامیون استفاده از کامیون های برقی را به یک گزینه قابل مطالعه و مقبول مبدل کند، زیرا کامیون های یادشده با یک بار شارژ می توانند مسیرهای رفت و برگشت را بدون نیاز به سوختگیری طی کنند.

در این کامیون ها از فناوری شارژ سریع هم استفاده شده که موجب می شود در عرض ۳۰ دقیقه باتری های آنها از انرژی لازم برای پیمودن مسیری ۶۴۴ کیلومتری برخوردار باشند.

باید توجه داشت که سوخت گیری کامیون های دیزلی امروزی به زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نیاز دارد و لذا ۳۰ دقیقه زمان برای سوختگیری مدت زمان چندان طولانی محسوب نمی‌شود.

فضای داخلی این کامیون ها نیز بسیار جذاب است و در حالی که فرمان کامیون در وسط قرار دارد، دو نمایشگر نیز برای دریافت اطلاعات اضافی از محیط اطراف و نقشه خوانی در نظر گرفته شده است. فناوری ردگیری مسیر جاده و ترمز خودکار، دو دوربین نظارتی، آینه های بزرگ و غیره از جمله امکانات این کامیون است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237591

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر