1

پسر بچه ۱۰ ساله سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس را زیر سوال برد

  • کد خبر : 237598
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

یک پسر بچه ۱۰ ساله سیستم تشخیص چهره آیفون X را زیر سوال برد.

به گزارش افق نیوز ، سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس (Face ID)  یکی از ویژگی های جدیدی است که شرکت اپل آن را در پرچمدار جدید خود  تعبیه کرده است. با رونمایی از محصولات جدید اپل،  مشخص شد آیفون ۱۰ که به ایفون ایکس معروف شده است، قابلیت TouchID یا حسگر اثر انگشت نداشته و به جای آن از FaceID یا قابلیت تشخیص چهره بهره می برد. به طور کلی قابلیت تشخیص چهره در گوشی های موبایل به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به وارد کردن پسورد و یا الگو، و تنها با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی، قفل ورود به آن را باز کرده و اصطلاحا گوشی را آنلاک نمایید. با استفاده از این ویژگی که در ایفون ایکس شاهد آن هستیم، می توان به سادگی و فقط با نگاه کردن به صفحه نمایش، قفل صفحه را باز کرد و به اطلاعات خود دسترسی داشت.

به تازگی ویدئویی در یوتوب منتشر شده که به طور کلی این سیستم امنیتی جدید محصول اپل را زیر سوال برده است. در این ویدئو که یک مادر و پسر ۱۰ ساله اش سعی دارند نشان دهند که سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس خیلی زیاد قابل اعتماد نیست. این دارنده آیفون ایکس بیان می کند که پسرش به راحتی می تواند سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس را فریب دهد و قفل گوشی را باز کند.

پیش از این اپل در این خصوص اظهار داشته که ضریب اشتباه سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس یک در یک میلیون است و این پسر بچه احتمالا بخاطر شباهت زیاد با مادرش توانایی باز کردن قفل گوشی را دارد. اپل پیشنهاد کرده است که اگر شما به‌عنوان مشتری این شرکت، برادر یا خواهر دوقلو دارید و در مورد امن‌بودن فیس آی‌دی در چنین شرایطی مطمئن نیستید، آن را غیرفعال کنید.

گفتنی است اپل ادعا می کند کودکان زیر ۱۳ سال شانس بیشتری برای فریب دادن شناسه چهره دارند زیرا هنوز ویژگی های چهره آنها به طور کامل شکل نگرفته است.

شایان به ذکر است پس از رونمایی از آیفون ایکس، اپل قاطعانه اعلام کرد سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس را پیشرفته‌ترین ماسک‌ها هم نمی‌توانند فریب دهند. اما پس از گذشت چند روز شرکت امنیت سایبری ویتنامی با نام Bkav ماسکی را طراحی کرد که توانایی باز کردن قفل آیفون ایکس را داشت. این ماسک ۱۵۰ دلاری که از یک چاپگر ۳ بعدی، تصاویر ۲ بعدی و پردازش های ویژه ای روی گونه تهیه شده  این ادعا اپل را رد کرد. به گفته متخصصاص این شرکت، استفاده از سیستم اثر انگشت همچنان مطمئن‌تر از چهره افراد است.

با این حال باید منتظر باشیم تا در نسخه های بعدی اپل از روش های سختگیرانه تری برای سیستم تشخیص چهره آیفون ایکس بکار گیرد.

منبع : کلیک
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237598

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر