2

۵ ایراد طرح اصلاح قانون پولی و بانکی/ جایگاه شورای پول و اعتبار در این طرح افت کرده است

  • کد خبر : 237693
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

مدیر عامل بانک پارسیان گفت: طرح اصلاح قانون بانکداری نسبت به قانون سال ۵۱ بسیار طرح ضعیف‌تری است و از هم گسیختگی قوانین بعدی از جمله قانون بانکداری بدون ربای سال ۶۲ این قانون را با مشکل روبه‌رو کرده است.

 

خبرگزاری فارس: ۵ ایراد طرح اصلاح قانون پولی و بانکی/ جایگاه شورای پول و اعتبار در این طرح افت کرده است

 کوروش پرویزیان مدیر عامل بانک پارسیان امروز در سی و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به لایحه اصلاح قانون نظام پولی و بانکی کشور گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که اصلاح آن دنبال می‌شود، بحث استقلال سیاستگذاری پولی برای حمایت از مردم و بخش خصوصی است که هدف بسیار بالایی است و امیدوارم اگر این اصلاحیه به نتیجه برسد، اصلاحات دقیق‌تری در آن انجام شود.

مدیر عامل بانک پارسیان اظهار داشت: اولا این طرح اصلاح قانون بانکداری نسبت به قانون سال ۵۱ بسیار طرح ضعیف تری است و از هم گسیختگی قوانین بعدی از جمله قانون بانکداری بدون ربای سال ۶۲ این قانون را با مشکل روبرو کرده است. 

وی افزود: افت جایگاه قانونی شورای پول و اعتبار در این طرح بسیار روشن است، زیرا قانون پولی و بانکی شورای پول و اعتبار یک جایگاه فرا قوه‌ای داشت که در این طرح پیشنهادی تبدیل شده به یک هیان عالی و این موضوع به لحاظ منطق پژوهشی و دانشگاهی جوابگو است، اما به لحاظ منطق اجرایی و عملی بسیار در سطح نازلی است و نمی‌تواند هدف استقلال را به سامان برساند.

مدیر عامل بانک پارسیان اظهار داشت: مساله دوم در این طرح حذف بخش خصوصی در ارکان و جایگاه پیش بینی شده در طرح اصلاح بانکداری است.

پرویزیان گفت: مساله سوم کمرنگ شدن حقوق صاحبان کسب و کار در لایحه اصلاح قانون نظام پولی و بانکی کشور است، کما اینکه پیش بینی شده کانونی توسط بانک مرکزی شکل گیرد که جایگزین کانون منحله بانک‌های کشور در سال ۵۸ شود.

وی به مساله چهارم طرح اصلاح قانون بانکداری اشاره کرد و گفت: تلاش شده در این قانون مساله استقلال حل و فصل شود، اما مساله هم ترازی و هم راستایی سیاست های پولی با سایر سیاست ها در بازارهای مختلف به مشکل خورده و دچار ابهام شده است.

پرویزیان اظهار داشت: مساله پنجم عدم وجود جایگاه شورای فقهی است و نسبت به آن با فعالیت بانک‌ها و همچنین مساله بعدی قانون بانکداری جامع است که در حال فرآیند تصویب در مجلس است و نکته اخر هم عدم تعیین تکلیف رابطه دولت و بخش خصوصی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر