1

جلسه مشترک باوزیر دفاع/تاکید بربهره‌برداری بیشتر ازدیپلماسی دفاعی

  • کد خبر : 237732
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با وزیر دفاع در محل وزارتخانه، گفت: بروجردی بر بهره‌برداری بیشتر از زمینه‌های دیپلماسی دفاعی تاکید کرد.

گفت و گو با نقوی حسینی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با وزیر دفاع در محل وزارتخانه، گفت: بروجردی بر بهره‌برداری بیشتر از زمینه‌های دیپلماسی دفاعی تاکید کرد.

به گزارش افق نیوز/سیدحسین نقوی حسینی، در توضیح جلسه امروز عصر (سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست مشترک کمیسیون با وزیر دفاع، معاونان و در حضور حجت الاسلام والمسلمین قندهاری در محل وزارت دفاع برگزار شد. لذا پس از خیرمقدم معاون پارلمانی وزارت دفاع، نایب رئیس کمیسیون پیروزی جبهه مقاومت در جنگ با تروریسم را تبریک گفتند و یادآور شدند که تقویت بنیه دفاعی همیشه در اولویت پیگیری کمیسیون بوده و خواهد بود تا جایی که هیچ تهدیدی علیه جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در ادامه جلسه، امیرحاتمی نیز ضمن خیرمقدم از حمایت و پشتیبانی کمیسیون و مجلس از وزیر دفاع با بالاترین رأی تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه، از برنامه‌ها و اقدامات وزارت دفاع و نیروهای مسلح در جریان خدمت‌رسانی به مناطق زلزله زده ارائه کرد.

وی افزود: وزیر دفاع یادآور شد که «به لطف خدا شرایط و وضعیت دفاعی کشور در حدی است که دشمنان ما کمتر از گزینه نظامی روی میز صحبت می‌کنند، چرا که قابلیت دفاعی کشور هر نوع تهدیدی را در درون و برون مرزها با قدرت پاسخ خواهد داد و با قدرت دفع خواهد کرد.»

نقوی حسینی ادامه داد: امیر حاتمی در توضیحات خود آمریکایی‌ها را دشمنان همیشگی ملت ایران خواند و تاکید کرد که دیگر زبان تهدید را به کار نمی‌برند لذا یادآور شد که در این شرایط باید این قابلیت را افزایش دهیم، به ویژه با توجه به نزدیکی بررسی لایحه بودجه، انتظار حمایت و کمک کمیسیون و مجلس از بودجه دفاعی کشور را مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر دفاع در پایان توضیحات خود یادآور شد؛ «همانگونه که تاکنون کمیسیون همه توان و حمایت خود را به کار گرفته، انتظار است که ۵% بودجه دفاعی از بودجه کشور تامین گردد به ویژه در شرایطی که مصوب مجلس و قانون است.»

نقوی حسینی در ادامه، خاطرنشان کرد: امیرحاتمی در این دیدار تاکید کردند که جمهوری اسلامی در ادامه راه هم در جهت تقویت و افزایش قابلیت‌های دفاعی از جمله موشکی به لحاظ کمی و به لحاظ کیفی با قدرت پیش خواهد رفت، همچنین افزودند که قدرت هوایی و تقویت آن در تراز منطق هدر دستورکار قرار دارد. وی از برنامه‌های فوق العاده در حوزه دریایی و پدافند به لحاظ کمی و کیفی خبر داد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم، فعال‌سازی دیپلماسی دفاعی و تقویت منابع انسانی در حوزه دفاع را دو محور مهم دیگر فعالیت‌های وزارت دفاع دانست و گفت: وزیر دفاع در ادامه از پیگیری یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان حوزه دفاع در در حوزه منابع انسانی نیز خبر داد، همچنین با اشاره به فاصله حقوق کارکنان شاغل با حقوق قانونی یادآور شد که با تامین اعتبار تدریجی تفاوت رفع می‌شود.

وی ادامه داد: امیر حاتمی از پیگیری حدود سی موضوع فعالیت‌های حوزه دفاعی در زمان و شرایط خود خبر داد و تاکید کرد که وزارت دفاع قطعا در سال ۹۷ شرایط بهتری خواهد داشت. البته رویکرد مجلس را نیز همگام با دولت تلقی کرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه در ادامه جلسه رئیس و اعضای کمیسیون دیدگاه‌ها و سوالات خود را مطرح نمودند، گفت: آقای بروجردی رئیس کمیسیون با قدردانی از رویکردها و تعامل وزیر و سایر مسئولان وزارت دفاع به اولویت امر دفاع در کشور اشاره کردند و گفت که باید به موازات رشد فناوری و صنایع دفاعی برای بهره‌برداری بیشتر از زمینه‌های دیپلماسی دفاعی اقدام شود.

سخنگوی کمیسیون امنی ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رئیس کمیسیون همچنین افزود، تحرک منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیروهای مسلح برای کمک به امنیت، امکان توسعه مناسبات دفاعی را فراهم کرده است و باید در جهت رزمایش‌های دفاعی مشترک و نیز همکاری مشترک در صنایع دفاعی با کشورهای هدف اهتمام ورزید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237732

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر