4

چادرهای اهدایی جوابگوی نیازهای زلزله زدگان در فصل سرما نیست

  • کد خبر : 237897
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مرحله اسکان اضطراری زلزله زدگان به پایان رسیده است، گفت: چادرهای اهدایی جوابگوی نیازهای مردم زلزله زده در فصل سرما نیست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مرحله اسکان اضطراری زلزله زدگان به پایان رسیده است، گفت: چادرهای اهدایی جوابگوی نیازهای مردم زلزله زده در فصل سرما نیست.
هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در نشست مدیریت بحران استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن و شهرسازی در فرمانداری ثلاث باباجانی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان مدیر ارشد استان از تمامی گروه های مردم نهاد که از ابتدای حادثه زلزله با حضور گسترده در استان به امدادرسانی پرداختند، سپاسگزاری می کنم.
به گزارش افق نیوز، استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مرحله اسکان اضطراری به پایان رسیده و در مرحله اسکان موقت هستیم و به دلیل سردسیر بودن منطقه این چادرهای اهدا شده جوابگو نخواهند بود بنابراین نیازمند تسریع در روند ایجاد مسکن های موقت هستیم.
وی افزود: سرعت در انجام کارها اولویت اصلی مدیریت ارشد استان است ولی بخشی از این ابزارهای تسریع دهنده در دستان مدیران ملی و وزیران کابینه است.
بازوند اضافه کرد: ساختمان های دولتی متعددی در این زلزله آسیب دیده اند که بازسازی آن ها نیازمند کمک وزارت راه و شهرسازی است و در آستانه تنظیم بودجه ۹۷ باید در ردیف های ملی گنجانده شوند.
وی ادامه داد: رییس جمهوری دستور اختصاص یک ردیف بودجه مستقل برای بازسازی مناطق زلزله زده را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده اند که برای تصویب به مجلس ارائه می شود. البته این کافی نیست و ما باید از ردیف های ملی هم باید برای بازسازی استفاده کنیم.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: راه های مواصلاتی جوانرود به ثلاث به شدت آسیب دیده و جاده اسلام آباد به سرپل ذهاب نیز خسارت دیده است.
بازوند با بیان اینکه راه مواصلاتی ازگله به تازه آباد ثلاث نامناسب است و نیازمند بازسازی و حذف پیچ های حادثه ساز است، عنوان کرد: تونل سیاه طاهر در مسیر جوانرود به ثلاث ردیف ملی دارد و نیازمند گنجانده شدن در موافقت نامه ها توسط وزارت راه و شهرسازی است.
وی افزود: فرودگاه کرمانشاه به استان های اطراف خدمات ارائه می دهد و دارای یک مرکزیت در منطقه غرب کشور است که انتظار می رود به عنوان بیس پروازهای ایران ایر قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: بهره برداری از راه آهن کرمانشاه آرزوی دیرینه مردم منطقه است و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی با تلاش بیشتر زمینه افتتاح این پروژه در سالجاری را فراهم کند. این پروژه نقش مهمی در توسعه کرمانشاه دارد.
زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون ۴۴۴ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237897

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر