1

منتجب‌نیا: رفع حصر خارج از قدرت روحانی است /سلحشوری: چرا رئیس دولت اصلاحات باید ممنوع‌التصویر باشد؟

  • کد خبر : 238669
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه که می بایست به سراغ مفسدان برود به سراغ جوان هایی می روند که تنها حرف میزنند و مبارزه می کنند.

 

افق نیوز/  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه که می بایست به سراغ مفسدان برود به سراغ جوان هایی می روند که تنها حرف میزنند و مبارزه می کنند.

به گزارش افق نیوز، پروانه سلحشوری که به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز سخنرانی می کرد، به موضوع حصر پرداخت و عنوان کرد: چرا خانم رهنورد، این بانوی دانشمند و هنرمند که خیلی از هم نسل های من به خاطر کتاب های وی به حجاب معتقد شدند امروز در این سن باید در حصر باشد؟ چرا باید نخست وزیر امام میرحسین موسوی و شیخ کروبی را در حصر ببینیم؟ خاتمی آبروی ایران است. چگونه است که خاتمی باید ممنوع تصویر باشد. خاتمی عزت ایران است، هرجا نام خاتمی هست آنجا نام ایران می درخشد.

او با بیان اینکه کشور در شرایط حساسی بسر می‌برد تاکید کرد: برای انسجام ملی نیاز به وحدت داریم و یکی از راههای رسیدن به وحدت و انسجام رفع حصر است.

سلحشوری در ادامه فروپاشی اخلاق جامعه را دغدغه اصلی ذهنی خود دانست و گفت: وقتی فروپاشی اخلاقی در جامعه رخ دهد، در پی آن شاهد این همه فساد در سیستم هستیم. قوه قضائیه که می بایست به سراغ مفسدان برود به سراغ جوان هایی می روند که تنها حرف میزنند و مبارزه می کنند.

سلحشوری در جواب یک دانشجو که در مورد حمایت های پیشین آقای مصباح یزدی از احمدی نژاد پرسید، گفت: احمدی نژاد را یک روز معجزه هزاره سوم نامیدند و یک روز هاله نور برای وی درست می کردند و امروز هم وی را فرقه زنبیلیه می نامند. اگر شماها یا ما این حرف ها را می زدیم می بایست سال ها در حبس باشیم. این افراد هشت سال کسی را بر ما تحمیل کردند که این همه دزدی و اختلاس در زمان وی صورت گرفت و دولت خود را هم پاک ترین دولت می دانست که آسیب هایش را باید سال های سال تحمل کنیم.

رفع حصر خارج از قدرت رییس جمهور است

همچنین ایسنا نوشت:
قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اصلاحات وابسته و قائم به هیچ فرد یا گروه و جناحی نیست.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در مراسمی تحت عنوان «آسیب‌شناسی جریان اصلاحات» که به همت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه رازی کرمانشاه در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه اصلاحات یک حزب یا تشکیلات نیست، گفت: اصلاحات یک اندیشه و گفتمان و یک جهان‌بینی است. وی با بیان اینکه اصلاحات بر اصل تعادل تکیه دارد، گفت: دوری از افراط و تفریط از ویژگی‌های اصلاحات است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه اصلاحات وابسته و قائم به هیچ فرد و گروه و جناحی نیست، گفت: اصلاحات با مغز و فکر و قلب جامعه در ارتباط است و در انحصار هیچ فرد یا گروهی نیست. اصلاحات تئوری و استراتژی دارد، اما تئورسین خاصی برای اصلاحات تعریف نشده و همه صاحب فکر و اندیشه‌اند.

منتجب نیا افراط و تفریط و خروج از حد اعتدال را از آسیب‌های جریان اصلاحات عنوان کرد و گفت: برخی در دوران دولت اصلاحات مرتکب این افراط و تفریط شدند که نتیجه آن روی کار آمدن دولتی بود که باید تا ده‌ها سال تاوان آن را در بخش‌های مختلف بدهیم.

وی دوری برخی از مبانی فکری و اعتقادی و دینی اصلاح طلبان را از دیگر آفت ها برشمرد و با بیان اینکه اصلاحات بر مبنای تفکر و بینش نوین دینی امام(ره) پایه ریزی شده است، اظهار کرد: متاسفانه برخی دوستان از این موازین دینی و اسلامی فاصله گرفته اند و همین باعث شده عده ای متظاهر به دین، دین و مذهب را به انحصار خودشان درآورده اند و می گویند اصلاح طلبان اعتقاد راسخی به دین ندارند.

منتجب‌نیا افزود: یکی دیگر از آفات اصلاحات این است که عده‌ای هرچند اندک با شعار اصلاح‌طلبی درصدد مال‌اندوزی یا کسب پست و مقام برآمده‌اند، درحالیکه اصلاح‌طلب واقعی بدنبال پست و مقام و ثروت نیست و اگر هم مسئولیتی می‌گیرد برای خدمت به مردم است.

منتجب‌نیا همچنین با بیان اینکه “دولت دکتر روحانی هم در سال ۹۲ و هم سال ۹۶ با حمایت اصلاح‌طلبان روی کار آمد”، گفت: باید پیگیر باشیم که وعده‌های داده شده در انتخابات عملی شود. البته برخی وعده‌ها نظیر موضوع حصر خارج از حیطه قدرت رییس‌جمهور است، اما باید زمینه‌ساز رفع حصر باشد و امیدوارم بزودی این موضوع برطرف شود.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تبریک روز دانشجو وبا بیان اینکه فریاد دانشجو باید رسا باشد، گفت: نباید دهان دانشجو را بست و جلوی حرکت‌های دانشجویی را گرفت.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی وابسته به هیچ گروهی نیست، گفت: افرادی که فکر می‌کنند امنیتی کردن دانشگاه‌ها به نفع نظام و کشور است، سخت در اشتباهند. باید دانشجو و جنبش دانشجویی را بعنوان یک فرصت دید و نه یک تهدید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238669

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر