1

آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از امروز

  • کد خبر : 238795
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ از امروز پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۹۶ آغاز و همزمان دفترچه ثبت‌نام نیز در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از امروز

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ از روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۹۶ آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۲۲ آذرماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

وی افزود: متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و سومین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در ۶ گروه آموزشی ۱۴۰ کدرشته برگزار می‌شود که تعدادی از کدرشته‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی هستند که آزمون این دسته از کدرشته‌ها نیز همانند سنوات گذشته با هماهنگی و توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود و فهرست شرایط اختصاصی این دسته از کدرشته‌ها نیز در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ارشد درج می‌شود.

توکلی ادامه داد: ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌گیرد.

وی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون حاوی شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران همزمان با آغاز ثبت نام در آزمون از روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

توکلی افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۳۶۰ هزار ریال (۳۶ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ ۳۶۰ هزار ریال (۳۶ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار ریال (۱۱ هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238795

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر