1

سی ان ان: تیلرسون،متیس و پمپئو با تصمیم ترامپ درباره قدس مخالف بودند

  • کد خبر : 238811
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

شبکه سی ان ان گزارش کرد که وزرای خارجه و دفاع و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» با تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسرائیل مخالف بودند.

 

خبرگزاری فارس: سی ان ان:  تیلرسون،متیس و پمپئو با تصمیم ترامپ درباره قدس مخالف بودند

به گزارش افق نیوز، مقامات ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با تصمیم روز چهارشنبه (دیروز) ترامپ در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسرائیل مخالف بودند و به وی توصیه کرده بودند که وضعیت کنونی منطقه را آشفته نکند.

برخی منابع ارشد به سی ان ان اعلام کردند که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا و «مایک پومپئو» رئیس سیا همگی به صورت خصوصی به این تصمیم اعتراض کرده بودند.

با اینحال، «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه مذاکرات بین‌المللی سازش و «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور سیاسی ارشد وی ظاهراً از این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرده‌اند اما به وی توصیه کرده‌اند تا انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را به تعویق اندازد.

ترامپ گفته است که به مقامات دستور داده است که آماده‌سازی برای این اقدام را آغاز کنند اما حکمی را به امضا درآورد که طبق آن انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس را برای ۶ ماه دیگر به تعویق انداخت. به گزارش سی ان ان، احتمالاً انتقال سفارتخانه آمریکا سالها به طول انجامد.

سی ان ان در گزارش خود نوشت که تیلرسون با تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسرائیل موافق نبود. در واقع این تصمیم به هفت دهه ابهام آمریکا در خصوص وضعیت این شهر پایان داد و واکنش‌های منفی را در سراسر جهان به همراه داشت و نگرانی‌هایی در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان وجود دارد که این تصمیم ترامپ موجی از خونریزی‌ در خاورمیانه را به همراه داشته باشد.

با اینحال، تیلرسون با صدور بیانیه‌ای گفت که کار در خصوص انتقال سفارتخانه آمریکا خیلی فوری آغاز خواهد شد.

وی اینگونه گفت: «ما با بسیاری از دوستان، شرکا و همپیمانان خود، قبل از تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور رایزنی کردیم. وزارت خارجه خیلی فوری، پروسه اجرای این تصمیم‌ را از طریق آغاز اقدامات آماده‌سازی برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به اورشلیم (قدس) آغاز می‌کند».

وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا برای ناآرامی‌ها در پی اعلام تصمیم ترامپ آماده شده است و توضیح داد: «ایمنی آمریکا، برترین اولویت وزارت خارجه است و ما با همکاری دیگر سازمانهای فدرال، طرح‌های مستحکم امنیتی برای محافظت از ایمنی مردم آمریکا در مناطق تحت تأثیر واقع شده را اجرا می‌کنیم».

وزیر خارجه آمریکا همچنین در بیانیه‌های جداگانه قبل از اعلام این تصمیم ترامپ گفت که دولت همچنین معتقد است که «شانس بسیار خوبی» برای دستیابی به صلح خاورمیانه وجود دارد.

تیلرسون در سخنرانی خود در نشست وزرای ناتو در بروکسل گفت که ترامپ به این فرایند سازش بسیار متعهد است و تیم تحت رهبری کوشنر برای دستیابی به این هدف بسیار سرسختانه تلاش می‌کنند.

«محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که اقدامات ترامپ به نقش واشنگتن به عنوان حامی مذاکرات سازش خاورمیانه پایان داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238811

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر