2

دانشگاه قم: تفکیک جنسیتی نداریم!

  • کد خبر : 238841
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

در پی مطالبات صنفی و تشکلی و اعتراض برخی دانشجویان دانشگاه قم به روند برگزاری مراسم روز دانشجو در این دانشگاه، مسئولان دانشگاه بر عدم وجود هرگونه منع در برگزاری برنامه‌های دانشجویی به صورت مشترک میان دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه قم و نیز پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان تاکید کردند.

در پی مطالبات صنفی و تشکلی و اعتراض برخی دانشجویان دانشگاه قم به روند برگزاری مراسم روز دانشجو در این دانشگاه، مسئولان دانشگاه بر عدم وجود هرگونه منع در برگزاری برنامه‌های دانشجویی به صورت مشترک میان دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه قم و نیز پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی در گفتگو با ایسنا در این رابطه عنوان کرد: مراسم جشن دانشجویی میلاد نبی مکرم اسلام(س) و جشن روز دانشجو ویژه دانشجویان پسر در دانشگاه با اعتراض جمعی از دانشجویان همراه شد که لازم به توضیح است، با توجه به ظرفیت محدود سالن برگزاری مراسم در برابر استقبال دانشجویان، امکان برگزاری جشن به صورت مشترک برای دختران و پسران وجود نداشت.

معاون فرهنگی دانشگاه قم افزود: با توجه به محدودیت مکانی مراسم جشن روز دانشجو برای دانشجویان دختر دوشنبه و مراسم جشن ویژه دانشجویان پسر چهارشنبه برگزار شد و هر دو مراسم مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دانشگاه هیچ منعی برای برگزاری برنامه‌های مشترک دانشجویی وجود ندارد، گفت: از ابتدای سال تا امروز برنامه های مختلفی از سوی تشکل های سیاسی، کانون های هنری و … با حضور مشترک دانشجویان دختر و پسر برگزار شده است و کلیه برنامه هایی که زمینه اشتراک داشته باشد بدون هیچ منعی به صورت مشترک در دانشگاه در حال برگزاری است.

حمیدرضا ابراهیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه قم نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: در مراسم جشن روز دانشجو، تشکل های دانشجویی و دانشجویان مسائل و درخواست های صنفی خود را مطرح کردند و توجه بیشتر به این مطالبات را خواستار شدند که در ادامه جمعی از دانشجویان در اعتراض به بخشی از مسائل جلسه را ترک کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه حق اعتراض را برای دانشجویان محفوظ می داند، افزود: دانشگاه با احترام به دانشجویان در برابر اعتراض ها واکنشی نداشت؛ و بی شک کلیه انتقادات دانشجویان در حوزه صنفی و تشکل ها رسیدگی خواهد شد.

ابراهیمی اضافه کرد: امسال دانشگاه قم با مسایل مالی جدی روبرو بوده است لذا کمبودها در بخش های مختلف پذیرفته است و دانشجویان حق دارند.

وی در خصوص اعتراض دانشجویان به برگزاری مراسم روز دانشجو به صورت جداگانه برای دختران و پسران نیز توضیح داد: دانشگاه قم ۱۰هزار دانشجو دارد و مطمئننا با توجه به استقبالی که دانشجویان از برنامه های این روز دارند امکان بهره مندی کلیه علاقه مندان از مراسم در یک سالن ۷۰۰ نفره محیا نخواهد بود، لذا مراسمی در روز گذشته برای دانشجویان دختر با ویژگی های منحصر به دختران و حضور مداح خانم و اجرای برنامه طنز توسط کمدین خانم برگزار شد که با استقبال گسترده دانشجویان همراه شد.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: پردیس خواهران دانشگاه قم یک بخش مستقل است، ساختار و چارت سازمانی مشخص و مدیریت خود را دارد، با این شرایط در اصل چیزی به عنوان تفکیک جنسیتی در دانشگاه قم نیست بلکه دو واحد مستقل یکی برای پسران و یکی برای دختران وجود دارد.

وی تصریح کرد: این شرایط دانشگاه قم از ابتدا ارائه شده است و دانشجویان با علم به این موضوع آن را انتخاب می کنند، این شرایط، محیطی را برای افرادی که به فضای مستقل برای خانم ها معتقدند فراهم کرده است لذا در این چنین برنامه هایی حقی نیز برای آن دسته از دانشجویان که با این رویکرد دانشگاه قم را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند، باید قائل بود.

گفتنی است مراسم رو دانشجو در دانشگاه قم به صورت مجزا و در دو روز برای دانشجویان دختر و دانشجویان پسر برگزار شد که این تصمیم دانشگاه موجب برخی اعتراضات در حاشیه مراسم امروز شد و عده ای از دانشجویان که به روند برگزاری مراسم اعتراض داشتند، سالن را ترک کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238841

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر