1

جلوی فاجعه را بگیرید/ اشتباه استراتژیک برانکو و پرسپولیس که نباید رخ دهد !

  • کد خبر : 238849
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

درست در شرایطی که مسوولان باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد برانکو با این مربی به توافق اولیه دست یافته بودند، یک فعل‌وانفعال مهم همه چیز را تحت تاثیر قرار داد.

درست در شرایطی که مسوولان باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد برانکو با این مربی به توافق اولیه دست یافته بودند، یک فعل‌وانفعال مهم همه چیز را تحت تاثیر قرار داد.
برانکو جلوی فاجعه را بگیرید/ اشتباه استراتژیک برانکو و پرسپولیس که نباید رخ دهد !

افق نیوز/ درست در شرایطی که مسوولان باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد برانکو با این مربی به توافق اولیه دست یافته بودند، یک فعل‌وانفعال مهم همه چیز را تحت تاثیر قرار داد.

 بر این اساس کارلوس کی‌روش ۲۴ساعت پیش از قرعه‌کشی مسابقات جام‌جهانی روسیه مدعی شد ممکن است پس از این رقابتها خودش را برای همیشه بازنشسته کند. از سوی دیگر بعد از قرعه‌کشی نیز دوباره اختلاف‌ها بین این مربی و مدیران فوتبال ایران بالا گرفت تا احتمال تمدید قرارداد مرد پرتغالی به شدت کاهش پیدا کند. به این ترتیب ممکن است سودای جانشینی کی‌روش در تیم ملی، برانکو را هوایی کند و مانع از تمدید قرارداد او با پرسپولیس شود. اصلا فرض کنید فدراسیون هم برای دوران بعد از جام‌جهانی روی ایوانکوویچ نظر دارد؛ سوال کلیدی این است که آیا بازگشت احتمالی برانکو به تیم ملی یک اتفاق مطلوب برای او محسوب می‌شود؟

 

بازگشت به عقب دوجانبه

حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی ایران برای هر دو طرف یک بازگشت به عقب محسوب می‌شود. برانکو پیش از این دو دوره سرمربی تیم ملی بوده و اگرچه کارنامه نسبتا خوبی در این تیم به جا گذاشته، اما روز آخر در قامت یک «مربی موفق» از تیم ملی نرفت. ایران بعد از پروفسور سه مربی داخلی را روی نیمکتش دید که یکی از دیگری ضعیف‌تر بودند، اما با حضور کارلوس کی‌روش همه استانداردها در این مجموعه بالا رفت. با هر متر و معیاری کی‌روش یک مربی بزرگتر و معتبرتر نسبت به برانکو محسوب می‌شود و بعید است که افکار عمومی بپذیرند تیم ملی دوباره یک گام رو به عقب بردارد. به علاوه برای خود برانکو هم سرمربیگری تیم ملی تجربه جدیدی نیست. شاید ارتقای شغلی بعدی برای او که زیاد هم دور از دسترس نیست، سرمربیگری تیم ملی کرواسی باشد.

 

باخت به نام خودش، برد به نام کی‌روش

در هر مقطعی که برانکو جانشین کی‌روش شود، پذیرفتن این سمت برای او دشواری‌های خاص خودش را خواهد داشت. اولین ماموریت تیم ملی بعد از جام‌جهانی، حضور در جام ملتهای آسیا در زمستان آینده است. اگر برانکو در آن تورنمت در هر مرحله‌ای و با هر کیفیتی شکست بخورد و قهرمان نشود، خیلی از مردم خواهند گفت: «کی‌روش می‌توانست این تیم را قهرمان کند» و حتی اگر برانکو با تیم ملی جام بگیرد، باز اکثر مردم این موفقیت را به تلاش‌های شش‌ساله کی‌روش نسبت می‌دهند و برانکو را تا سطح یک برداشت‌کننده صرف پایین می‌آورند. چه برانکو و چه هر کس دیگری که جای کی‌روش را بگیرد تا اطلاع ثانوی با این مشکل مواجه خواهد بود؛ اینکه شکست‌ها به نام او و پیروزی‌ها به اسم مرد پرتغالی به ثبت خواهد رسید!

 

حیف پرسپولیس نیست؟

خود برانکو خوب می‌داند که در بهترین روزهای سرمربیگری‌اش در تیم ملی هم شاید نصف محبوبیت و مقبولیت امروز را بین مردم ایران نداشت. پروژه او در پرسپولیس فراتر از همه پیش‌بینی‌ها موفقیت‌آمیز بوده و به این ترتیب او را به جایگاهی کم‌نظیر در تاریخ این باشگاه رسانده است. تیمی که خود پروفسور ساخته و اجزایش چند فصل کنار هم مانده‌اند، تا چند سال دیگر هم می‌تواند شرایط خوب فعلی را حفظ کند و چه بسا کسب یک موفقیت بین المللی مثل قهرمانی در آسیا جایگاه برانکو را افسانه‌ای‌تر هم کند. دل کندن از این پرسپولیس، دیگر هزینه‌ای است که برانکو برای حضور در تیم ملی باید بپردازد.

همشهری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238849

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر