ریزش بهمن روی تیم کوهنوردی در اشترانکوه

به گزارش افق نیوز/ محمد محمدی اظهار داشت: روز گذشته حادثه ریزش بهمن در اشترانکوه لرستان به هلال احمر اعلام شد. با اعزام تیم های امدادی به محل ریزش بهمن مشخص شد اعضای یک تیم ۱۴ نفره کوهنوردی مشهد به همراه یک جوان الیگودرزی برای فتح قله در حال کوهنوردی بوده که یکباره گرفتار بهمن می شوند.

وی ادامه داد: براساس اعلام اولیه اعضای گروه که در پناهگاه بوده و از مرگ نجات یافتند، ۹ نفر از اعضای این تیم کوهنوردی مفقود شده بودند.

معاون امدادو نجات هلال احمر استان لرستان افزود: صبح امروز جستجو برای یافتن افراد مفقود شده در چند نقطه کوه آغاز و تیم های کمکی به محل حادثه اعزام شدند.  در نهایت دقایقی قبل امدادگران موفق شدند جسد یکی از کوهنوردان که پسری ۲۲ ساله( علیرضا عامری) بود را کشف کنند. همچنین تاکنون دو کوله پشتی کوهنورد دیگر پیدا شده اما هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

محمدی تاکید کرد: جستجوها برای یافتن افراد مفقود شده ادامه دارد اما موضوع مهم این است که اعضای این تیم بدون توجه به هشدارها و هماهنگی با هلال احمر یا هیئت کوهنوردی برای صعود اقدام کرده بودند.

گفتنی است در این حادثه ناصر اکبری،مرتضی غلامپور، اکرم حقانی، مهشید جوانمحمدی،علی قاسم زاده، مجید زاده تراب، خانم علی حسینی، امان الله جوکار مفقود شده اند و محسن اشرفی، سید رضا وحیدی،امیر تقی زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوی سروش قادری در پناهگاه بوده و در حال انتقال به بیمارستان الیگودرز هستند.

اعزام تیم های کمکی امداد کوهستان برای یافتن اجساد/ تا قبل از غروب آفتاب بالگرد امداد در منطقه پرواز می کند
۱۳۹۶/۰۹/۱۷ – ۱۵:۳۸
معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان در گفت و گو با میزان: کوهنوردان در دهلیز سمت چپ به سمت قله، دچار بهمن شدند/ محل تقریبی مفقود شدن کوهنوردان پیدا شده است. اعزام تیم های کمکی امداد کوهستان برای یافتن اجساد انجام شده و  تا قبل از غروب آفتاب بالگرد امداد در منطقه پرواز می کند.
محل احتمالی اجساد شناسایی شده است
۱۳۹۶/۰۹/۱۷ – ۱۵:۲۰
یک منبع آگاه گفت: تمامی کوهنوردان مفقود شده در زیر بهمن اشترانکوه جان خود را از دست داده اند. تلاش برای یافتن اجساد هفت نفر ادامه دارد. محل احتمالی اجساد شناسایی شده و تاکنون جسد دو نفر از زیر بهمن پیدا شده است.
جسد دومین کوهنورد پیدا شد
۱۳۹۶/۰۹/۱۷ – ۱۴:۳۶
جسد یک نفر دیگر از کوهنوردان که در اثر ریزش بهمن جان سپرده بود توسط گروه پیشرو تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان ازنا در مسیر دره دایی اشترانکوه پیدا شد و در حال انتقال به پایین دست است.

هنوز هفت نفر دیگر مفقود هستند.