1

فساد در کشورمان پدیده‌ای پیچیده است

  • کد خبر : 239029
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

فساد در کشورمان پدیده‌ای پیچیده است

علیرضا آوایی

وزیر دادگستری به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد، پیامی صادر کرد.

به گزارشافق نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

وجود و گسترش فساد اداری و اقتصادی از جمله مشکلاتی است که اغلب جوامع و کشورهای جهان با آن مواجه هستند. سالانه بیش از ۲,۶ تریلیون دلار هزینه اعمال و جرایم فساد آمیز در جهان است. اگرچه وجود فساد اداری، اجرایی و اقتصادی عمدتاً معلول عدم پیشرفت همه‌جانبه است، اما در صورت بی‌توجهی و عدم درمان آن، می‌تواند به عاملی بازدارنده برای پیشرفت این کشورها تبدیل شود. به همین دلیل، مفاسد اداری- اقتصادی از مهم‌ترین دغدغه‌های همه جوامع از جمله جوامع در حال رشد و مبارزه با آن، یکی از عمده‌ترین سیاست‌های این کشورهاست.

دولت دوازدهم یکی از شعارهای اساسی خود را مبارزه با فساد اعلام کرده و همواره در تلاش است با اطلاع‌رسانی شفاف و شایسته به شهروندان در جهت تقویت اعتماد اجتماعی بکوشد. برای نیل به این مقصود دولت دوازدهم اقدامات مهم و موثری همانند افزایش شفافیت و پاسخگویی، مدیریت مناسب امور عمومی، توسعه دولت الکترونیک، اصلاح نظام بانکداری، اصلاح نظام گمرکی، اصلاح نظام مالیاتی، بازنگری در قوانین و مقررات مالی و نیز بصورت ویژه به اجرای قوانین ضدفساد اهتمام ورزیده است.

اینک به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد اعلام می‌ داریم با نگرش به تعالیم اسلامی و اهداف مقدّس نظام جمهوری اسلامی ایران که کارگزاران آن باید متعهد به اسلام، صدیق، امین و وفادار به مردم باشند، مصلحت نظام و جامعه ایرانی اسلامی ایجاب می کند برای جلوگیرَی از گسترش فساد و کاهش میزان آن، بر نیروی مردمی بعنوان بهترین و مطمئن ترین پشتوانه در راه مبارزه با فساد اداری-مالی تکیه کرده و مدیران و مسؤولان مربوطه نیز متصف به صفات برشمرده و بر اساس مسؤولیت اداری، اجتماعی و وجدانی خویش در قبال جامعه عمل کرده تا زمینه همکاری همگانی در مبارزه ای قاطع توام با شناختی عالمانه و واقع گرایانه با مظاهر مفاسد اداری-اقتصادی و تبدیل این شناخت به اراده ای عمومی برای مبارزه فراهم گردد. چرا که اعتقاد داریم قوام و دوام نظام جمهوری اسلامی ایران و رشد و بالندگی آن در گرو پیشگیری از فساد و مبارزه با آن است و این مهم از طریق تدبیر واقع بینانه، اجرای قاطعانه و افزایش امید و روحیّه ضدّ فساد در کشور تضمین میشود.

در پایان ضمن اینکه از زحمات دلسوزان و مبارزان حقیقی تقدیر و تشکر می نمایم، باید تاکید کنم فساد در کشورمان و همه کشورهای جهان، پدیده پیچیده ای است و متناسب با کاستی های موجود، راه مبارزه با آن طولانی است. بر این اساس نیاز است همه با هم از قوای سه گانه، ارگان های نظامی و امنیتی، دانشگاهی، بخش خصوصی و جامعه مدنی و عموم مردم برای مبارزه همه جانبه و موثر با فساد و داشتن “کشوری عاری از فساد” متحد شویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر