2

مناسب‌ترین سن برای ایمپلنت دندانی چه زمانی است؟

  • کد خبر : 239165
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰:۲۳

یک دندان‌پزشک گفت: دختران تا سن ۱۴ الی ۱۵ سالگی و پسران تا سن ۱۷ تا ۱۸ سالگی نمی‌توانند ایمپلنت کنند.

بهترین سن برای ایمپلنت دندانی چه زمانی است؟
«عماد کوثریه» یک دندان پزشک با اشاره به این‌که نکته قابل توجه برای اقدام به انجام ایمپلنت دندان‌ها این است که رشد استخوانی فک به پایان رسیده باشد و تراکم استخوانی آن زیاد باشد، گفت: معمولاً در دختران تا سن ۱۴ الی ۱۵ سالگی و در پسران تا سنین ۱۷ تا ۱۸ سالگی این رشد به پایان نمی‌رسد، از همین‌رو معمولاً برای سنین پایین‌تر این عمل توصیه نمی‌شود.
به گزارش افق نیوز وی افزود: پیش از انجام این عمل باید حتماً حجم و میزان حجم استخوانی بررسی شود و در صورت کافی بودن میزان تراکم استخوانی این مهم صورت بگیرد.
این دندان‌پزشک خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری‌های سیستماتیک نظیر دیابت دارند، در صورت کنترل شدن این بیماری، می‌توانند اقدام به انجام ایمپلنت کنند، در حالی که این بیماری کنترل نشده باشد اجازه این عمل داده نخواهد شد.
بیشتر بخوانید:ارتودنسی، عامل خودکشی دختر نوجوان +عکس
کوثریه تصریح کرد: یک سری از فاکتورهای خطر، احتمال ریسک‌پذیری این عمل را افزایش می‌دهد که یکی از محدودیت‌های استفاده از ایمپلنت در افرادی است که از دخانیات استفاده می‌کنند، چون اثر منفی در کارکرد ایمپلنت می‌گذارد.
وی در خصوص ریزفاکتورهای خطرآفرین ادامه داد: استفاده از نیکوتین میزان خون‌رسانی به آن را کاهش می‌دهد، در حالی که ما پس از انجام ایمپلنت نیاز به این داریم که خون‌رسانی به این منطقه بدون وقفه ادامه پیدا کند.
این دندان‌پزشک با اشاره به این‌که بیماری پریودنتال اختلالی است که به‌علت عفونت و التهاب در لثه و استخوان اطراف دندان‌ها به‌وجود می‌آید، یادآور شد: پیش از اقدام به عمل ایمپلنت حتماً باید بیمار از لحاظ بیماری‌های پریودنتال لثه بررسی شود، چون این بیماری موجب می‌شود با انجام ایمپلنت لثه تا میزان زیادی تحلیل برود و مشکل‌ساز شود.
منبع:ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239165

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر