3

پیشنهاد وزیر برای رایگان شدن مکالمات زیر ۱۰ ثانیه

  • کد خبر : 239246
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

وزیر ارتباطات پیشنهاد رایگان شدن مکالمات زیر ۱۰ ثانیه را برای مشترکان مناطق مشکل‌دار مطرح کرده است.

مکالمه

وزیر ارتباطات پیشنهاد رایگان شدن مکالمات زیر ۱۰ ثانیه را برای مشترکان مناطق مشکل‌دار مطرح کرده است.

افق نیوز/ قطعی‌های مکرر تماس‌هایی که از طریق اپراتورها انجام می‌شود، یکی از مشکلاتی است که هنگام برقراری تماس وجود دارد و مشترکان برخی از اپراتورها با آن مواجه هستند، به طوری که وزیر ارتباطات هم در این باره اظهار کرده است: میزان قطعی مکالمات و عدم آنتن‌دهی در یکی از اپراتورها در شرایط مناسبی نیست و در دو اپراتور دیگر هم در تمام شهر تهران کیفیت مناسبی ارایه نمی‌کنند و این باعث نارضایتی مردمی می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به کیفیت ارتباطات گفته است که بعضی از شهرها و مناطق با ارایه نسل ۳ و ۴ تلفن همراه، به دلیل تبدیل تکنولوژی و کامل نبودن شبکه، قطعی مکالمات افزایش داشته و کیفیت ارتباطات کاهش پیدا کرده است. البته او بخشی از این مشکلات را مربوط به تغییر تکنولوژی و عدم همکاری شهرداری‌ها در نصب و راه‌اندازی و در بعضی موارد جمع‌آوری سایت‌های تلفن همراه می‌داند.

به همین دلیل درباره مشکل قطع شدن ارتباط در مناطقی از تهران، این پیشنهاد مطرح شده که در این مناطق تا حل مشکل، مکالمات زیر ۱۰ ثانیه هزینه‌ای برای مشترکان نداشته باشد.

موانع توسعه و ارتقای کیفیت شبکه

عدم همکاری شورای شهرها و شهرداری‌های کشور، جمع‌آوری سایت‌ها توسط مراکز مختلف، ممانعت‌های مردمی به دلیل تصور نادرست از تاثیر امواج، ساخت مجتمع‌ها و برج‌های جدید در شهرها و دریافت عوارض‌های محلی از اپراتورها، از مشکلاتی است که اپرتورهای تلفن همراه در توسعه و ارتقای کیفیت شبکه به آن اشاره می‌کنند.

یکی از دلایلی که ممکن است مانع ایجاد سایت‌های اپراتور همراه در مناطق مختلف شود، نگرانی افراد از تاثیر امواج است که آذری جهرمی در این باره اظهار کرده است: سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات آزمایش‌های مختلفی انجام دادند و در بسیاری از نقاطی که اندازه‌گیری‌ها انجام شده در حد پایین‌تری از استانداردهای موجود است.

اما فضای روانی موجود در جامعه هنوز نگرانی‌هایی در این حوزه دارد که با اطلاع‌رسانی و توضیح کارشناسی باید به حل این نگرانی‌ها کمک کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز باید با نظارت‌های دایمی این اطمینان را به مردم بدهد که شبکه به صورت دایم در حال پایش است تا ممانعت‌های مردمی برای نصب آنتن‌های تلفن همراه کاهش یابد.

البته پیشنهادهایی برای ایجاد سایت‌های مشترک توسط اپراتورها نیز شده که وزیر ارتباطات در این زمینه نیز بیان کرده است: مجموعه‌ای برای ایجاد سایت‌های مشترک از چند سال گذشته در این حوزه شکل گرفته است که باید با هماهنگی بیشتر بین اپراتورها و تشکیل یک مجموعه مشترک ادامه داشته باشد و بهتر است تمام اقدامات مربوط به راه‌اندازی سایت‌های این اپراتورها به این مجموعه واگذار شود.

با وجود این با توجه به پیشنهاد وزیر مبنی بر رایگان شدن مکالمات زیر ۱۰ ثانیه تا زمان حل مشکل، هنوز اعلام نشده که اپراتورها این موضوع را عملی خواهند کرد یا خیر همچنین مشخص نشده که این مناطق مشکل دار کدامند و اینکه در نهایت مشکلاتی که خود وزیر ارتباطات هم به آنها اشاره کرده و ناشی از تبدیل تکنولوژی است، تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239246

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر