صحبت های محسن هاشمی در دیدار با استاندار تهران

به گزارش افق نیوز/ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ری و تجریش در نشست مشترک اعضای شورای شهر با استانداریاظهار کرد: جذابیت تهران باعث شده مردم به تهران نقل مکان کنند و این باعث افزایش جمعیت شده است.

وی افزود: بر اساس طرح جامع شهر تهران پیش بینی شده بودجمعیت تهران ٨ میلیون باشد که به این عدد رسیده است.

هاشمی بیان کرد: استان تهران طبق برنامه جامع پیش بینی شده باید جمعیتی ٢٠ میلیونی داشته باشد اما این در حالی است که امکانات فقط در شهر تهران است و نه در حد استان تهران و در همین خصوص دولت باید خود را در قبال جمعیت ده میلیونی اطراف تهران و شهرستانهای استان مسئول بداند و به وظایف خود عمل کند.

وی عنوان کرد: مشکلات شهرستان های تهران اگر حل نشود به شهر تهران تسری می یابد.

هاشمی گفت: ٨٠ درصد هزینه هایی که قبلا شهرداری در قبال امکانات ورزشی و ساخت اماکن ورزشی شهر هزینه کرده است را باید دولت هزینه می کرد؛ در حالی که فقط ٢٠ درصد توسط دولت هزینه شده است.

رئیس شورای شهر تهران ری و شمیرانات افزود: دولت به وظایف خود در خصوص مترو عمل نکرده است و در حالی که یکسال از مصوبه کمک به مترو می گذرد اما هنوز این مصوبه عملیاتی نشده است و اگر امروز به جای ٧ میلیون سفر با مترو دو میلیون و ۵٠٠ هزار انجام می شود به خاطر وظایفی است که دولت انجام نداده است.

وی گفت: طبق نظرسنجی که داشتیم مشخص شد آلودگی هوا و ترافیک مشکل اساسی تهرانی هاست.

هاشمی اذعان کرد: ٢٠٠ کیلومتر مترو داریم و باید مترو را توسعه دهیم و تعداد ایستگاه های مترو باید به ٢۵۶ ایستگاه برسد.

وی در پایان عنوان کرد:عوارض املاک و ساختمان سالهاست که تغییر نکرده است و این در حالی است که برای یک خانه لوکس تا ۵ میلیون تومان شارژ ساختمان می دهند اما برای عوارض شهرداری ١٠٠ هزار تومان پرداخت می کنند. وقتی هم که می خواهیم عوارض را ٢٠ درصد افزایش دهیم فرمانداری مخالفت می کند.