0

برای پاسداشت حریم نقد و حرمت آزادی

  • کد خبر : 239378
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

کار آقای محسنی اژه ای در دیدار با دانشجویان شریف در روشنگری ذهن جامعه دانشگاهی در مورد دستگاه قضا یک اقدام بدیع برای اقناع افکار عمومی و به ویژه دانشجویان بود.

به گزارش افق نیوز، حسن کربلایی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ، معاون اول رئیس قوه قضائیه و سخنگوی این قوه روز دوشنبه گذشته به مدت چهار ساعت به میان دانشجویان رفت و به سوالات مختلف آنها پاسخ داد.

میزبان این نشست بسیج دانشجویی دانشگاه شریف بود، اما دانشجویان از اغلب دانشگاه ها حتی برخی از شهرستان ها خود را به این نشست رساندند. دانشجویان بدون هیچ ملاحظه ای و آزادانه پرسش های خود را مطرح کردند.
پرسش های مطرح شده از سوی دانشجویان را می توان به دو دسته تقسیم کرد، یک دسته از پرسش ها برای این مطرح شده بود که پرسش کننده پاسخ آن را نمی دانست. آقای محسنی اژه ای هم صبورانه و با سعه صدر به این سوالات پاسخ شفاف داد. برخی پرسش ها هم توام با اعتراض بود که در جواب این این پرسش هاهم، ایشان با شفافیت بیشتر و اطلاع رسانی دقیق تر مخاطبان را تا مرز اقناع هدایت کرد.
اما متاسفانه برخی حریم و حرمت آزادی و مقام و جایگاه نقد و نقادی را رعایت نکردند و زبان به طعن و تمسخر و تحقیر گشودند. برخی با همین رویکرد این نشست صمیمی دانشجویی را به سمت یک میتینگ سیاسی مرده باد، زنده باد هدایت کردند که البته این وضعیت جو غالب این نشست نبود. اما همین اندازه کجروی و بیراهه روی سمّ نشست های دانشجویی است و محیط دانشگاه باید صحنه ای برای روشنگری توام با ادب و آداب گفتگو باشد نباید اجازه داد برخی این نشست ها را به سمت افراط گرایی هدایت کنند.واقعیت این است که قوه قضائیه در دوران تصدی قاضی القضات جوان، حضرت آیت الله آملی لاریجانی در برخورد با فساد و ایجاد نظامات عادلانه در رسیدگی به تظلم خواهی مردم گام های بلندی برداشته است. همچنین گام های بزرگی برای تصفیه قضات فاسد و نیز کارچاق کن ها برداشته شده که به دلیل رعایت حرمت دستگاه قضا خیلی از این کارکردها و برخوردهای اصلاحی خبر و اطلاع رسانی نمی شود.
کار آقای محسنی اژه ای در دیدار با دانشجویان شریف در روشنگری ذهن جامعه دانشگاهی  در مورد دستگاه قضا یک اقدام بدیع برای اقناع افکار عمومی و به ویژه دانشجویان بود. این دیدار با پخش زنده اینترنتی و پخش مستقیم در اینستاگرام و نیز شبکه های مجازی بی سابقه بود. برخی از کسانی که از مفسدین و منحرفین خط می گرفتند می خواستند آرامش این نشست را به هم بزنند که با برخورد مهربانانه و شجاعانه آقای محسنی اژه ای آنها به مقصود نرسیدند و او توانست در مسیر عقلانیت این نشست را با پاسخ های روشن و اقناع کننده مدیریت کند. این تجربه خوبی بود که تکرار آن در دانشگاه ها می تواند به مقبولیت بیش از پیش دستگاه قضا کمک کند.
اینجانب به عنوان عضوی از اعضای خانواده معظم دانشگاه و عرصه علم و دانش از حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به دلیل رعایت حریم و حرمت آزادی و پاسداشت نقد و نقادی تشکر می کنم چرا که حق پرسشگری دانشجویان را به رسمیت شناخت و آن را خوب پاس داشت و به وظیفه پاسخگویی نیز خوب عمل کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر