1

لاوروف: به هر اقدام ضد روسی آمریکا پاسخ متقابل می دهیم

  • کد خبر : 239458
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا هشدار داد که به هر اقدام ضدروسی این کشور پاسخ متقابل خواهد داد و این اقدامات بر اساس اصل متقابل انجام خواهد گرفت.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا هشدار داد که به هر اقدام ضدروسی این کشور پاسخ متقابل خواهد داد و این اقدامات بر اساس اصل متقابل انجام خواهد گرفت.
لاوروف روز جمعه در جلسه شورای فدراسیون (مجلس سنا) با اشاره به آمادگی روسیه برای بهبودی روابط با آمریکا یادآوری کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی به آمادگی مسکو برای رفع اختلافات با واشنگتن اشاره کرد. اما از طرف آمریکا هیچ پیشرفتی در این مساله مشاهده نمی شود.
به گفته افق نیوز، شبکه راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود به نقل از وزیر خارجه روسیه نوشت: اقدامات ضدروسی جدیدی را از سوی آمریکا شاهد هستیم. کنگره آمریکا قانون جدیدی را برای مقابله با مخالفان این کشور از راه اعمال تحریم ها تصویب کرده که ماهیت ضدروسی دارد.
وی افزود: آمریکا سرکنسولگری روسیه در سافرانسیسکو را تعطیل و ساختمان پنج مرکز دیپلماتیک روسیه در این کشور را غصب کرده است.
لاوروف گفت: درصدد تشدید اختلافات با آمریکا نیستیم اما به هر اقدام ضدروسی این کشور بر اساس اصل اقدام متقابل پاسخ می دهیم.
وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود، آمریکا را به دخالت در انتخابات روسیه متهم کرد.
 لاووف گفت: آمریکا در انتخابات روسیه دائما مداخله می کند و رئیس جمهوری روسیه بارها نمونه های مشخص این دخالت را برشمره است.
وزیر خارجه روسیه گفت: سفارت آمریکا در روسیه به این نوع اقدامات می پردازد. ازجمله بارها دیپلمات های این کشور در اجتماعات اعتراضی مخالفان دولت روسیه و ازجمله مخالفان خارج از احزاب قانونی شرکت کرده اند.
وی با بیان اینکه دیپلمات ها باید اوضاع کشور محل ماموریت را رصد و به کشور خود گزارش دهند، افزود: اما شرکت در امور سیاسی با گردآوری مخالفان دولت و تعلیم آنها مغایر کنوانسیون وین در امور دیپلماتیک است.
لاوروف گفت: در اوکراین نیز شاهد بودیم که سفارت آمریکا در فراهم آوردن مقدمات کودتا و براندازی حکومت این کشور (در سال ۲۰۱۴) شرکت داشت.
روابط روسیه و آمریکا در سال های اخیر به دلیل مسائلی همچون مناقشه اوکراین تیره شده و واشنگتن چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239458

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر