1

پیشنهاد “پاکستان” برای ایجاد نمایندگی در وزارت دفاع افغانستان پذیرفته نشده است

  • کد خبر : 239549
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

در حالی که وزارت خارجه پاکستان پیشنهاد کرده بود تا نمایندگی این کشور در وزارت دفاع افغانستان برای هماهنگی بیشتر ایجاد شود اما سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد این پیشنهاد تا کنون پذیرفته نشده است.

 در حالی که وزارت خارجه پاکستان پیشنهاد کرده بود تا نمایندگی این کشور در وزارت دفاع افغانستان برای هماهنگی بیشتر ایجاد شود اما سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد این پیشنهاد تا کنون پذیرفته نشده است.

افق نیوز/ محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته بود که اسلام‌آباد و کابل توافق کردند تا نمایندگانی را در مراکز نظامی دو کشور مستقر کنند.

روزنامه دیلی تایمز گزارش داد که هیئتی از مقامات پاکستانی برای گفت‌وگو با مقامات افغان و فرمانده نظامیان آمریکایی وارد کابل شده است.

این در حالی است که دولت افغانستان تا کنون درباره حضور هیئت مقامات پاکستانی در کابل و یا گفت‌وگو با آنها را تایید نکرده است.

ژنرال «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به این موضوع به «رادیوآزادی» گفت: هنوز برای جابجایی نمایندگی در مراکز نظامی دو کشور هیچ توافقی با پاکستان صورت نگرفته است.

وزیری اظهار داشت: بر اساس طرح پیشنهادی پاکستان قرار بود در مقر وزارت دفاع افغانستان نمایندگی برای پاکستان ایجاد شود و همچنین در وزارت دفاع پاکستان نیز نمایندگی برای افغانستان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اما دولت افغانستان این طرح پاکستان را نپذیرفته است و تنها برای فعالیت مجدد مراکز هماهنگی که از گذشته وجود داشتند توافق کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: هیئت نظامی پاکستان با مقامات ارتش افغانستان و فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در کابل در حال گفت‌وگو هستند تا مراکز هماهنگی که از قبل وجود داشته‌اند دوباره فعال شوند.

بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان طرح پیشنهادی این کشور به افغانستان «آن سوی مرز» نام گذاری شده است که نخست دو کشور برای ایجاد نمایندگی‌های نظامی توافق کرده‌اند و سفر هیئت پارلمانی پاکستان نیز مرحله بعدی این طرح تلقی می‌شود.

همچنین رادیوآزادی گزارش داد که هیئت پارلمانی پاکستان نیز به رهبری «رانا محمدافضل خان» عضو شورای ملی پاکستان و از اعضای حزب مسلم لیگ شاخه «نواز» روز گذشته برای دیدار با مقامات افغان وارد کابل شده است.

«فیصل‌سمیع» نائب منشی سنای افغانستان گفت: ما تا کنون از سفر هیئت پارلمانی پاکستان به کابل اطلاع نداریم اما سنای افغانستان مخالف جابجایی نماینده در مراکز نظامی دو کشور است زیرا این مسئله به نفع افغانستان نیست.

وی افزود: تا کنون هیچ نشانه‌ای از حسن نیت پاکستان مشاهده نشده است و سیاست اسلام‌آباد نیز در قبال افغانستان تغییری نکرده است. ما به پیشنهاد مذاکرات مجدد پاکستان مشکوک هستیم زیرا هر بار پس از مذاکرات وضعیت بیشتر وخیم شده است.

این عضو هیئت اداری سنای افغانستان به رهبران حکومت وحدت ملی هشدار داد تا به پیشنهادهای پاکستان پاسخ مثبت ندهد زیرا اسلام‌آباد به دنبال نفوذ در نیروهای امنیتی افغان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239549

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر