2

جنجال مدیریتی جدید مدیر پرسپولیس؛ ابهام در حکم سقوط

  • کد خبر : 240197
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱

بعد از جدایی علی اکبر طاهری اکنون اخبار عجیب و پرابهامی بابت دوران مدیریت او شنیده می‌شود و جدی‌ترین آن مربوط به احتمال کسر امتیاز و سقوط سرخ‌هاست.

بعد از جدایی علی اکبر طاهری اکنون اخبار عجیب و پرابهامی بابت دوران مدیریت او شنیده می‌شود و جدی‌ترین آن مربوط به احتمال کسر امتیاز و سقوط سرخ‌هاست.
گفتگو جنجالی طاهری و فردوسی پور در مورد حواشی پرسپولیس(بخش اول) جنجال مدیریتی جدید مدیر پرسپولیس؛ ابهام در حکم سقوط

افق نیوز/  بعد از جدایی علی اکبر طاهری اکنون اخبار عجیب و پرابهامی بابت دوران مدیریت او شنیده می‌شود و جدی‌ترین آن مربوط به احتمال کسر امتیاز و سقوط سرخ‌هاست.

حتما هواداران پرسپولس به خاطر شنیدن اخبار نگران‌کننده درباره شکایت بازیکنان و مربیان خارجی پرسپولیس از این باشگاه و تهدید به کسر شش امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر طی سال‌های اخیر خسته شده‌اند. این خستگی چند سالی است هواداران پرشمار پرسپولیس را رنج می‌دهد و البته برای رسانه‌ها هم تکراری، خسته کننده و البته عذاب آور و تلخ شده است. اینکه هر چند ماه یک بار بخواهی درباره کوتاهی و سوء مدیریت مدیران یک باشگاه بنویسی برای همه رسانه‌ها تبدیل به عادت شده و البته هر چقدر تلاش می‌کنی که نهیب بزنی و بعضا با هشدار دادن سعی در جلوگیری از این اتفاقات داشته باشی باز هم صدایت به جایی نمی‌رسد. باشگاه پرسپولیس در این زمینه سرآمد تمام باشگاه‌های ایران است و دوباره به کسر امتیاز تهدید شده.

از صبح چهارشنبه که خبر تهدید کسر امتیاز این تیم به خاطرشکایت فرناندو گابریل مطرح شده در روز آخر هفته مثل تمام یک سال گذشته اخبار متناقضی به گوش رسید تا مشخص نشود بالاخره پرسپولیس به این بازیکن بدهکار است و باید از تهدید کسر امتیاز واقعا بترسیم یا خیر.

عصر چهارشنبه گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس به هواداران این تیم اطمینان داد که خطر کسر امتیاز تهدیدشان نمی‌کند و در راستای همین بی‌خیال بودن اخباری در رسانه‌ها بازتاب یافت که پرسپولیس پول این بازیکن را داده و واقعا مشکلی وجود ندارد.

روز پنج‌شنبه اما باز هم از زبان روزبه وثوق احمدی رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شنیدیم که پرسپولیس فقط تا ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) مهلت دارد تا طلب این بازیکن را پرداخت کند: «پرسپولیس مارس ۲۰۱۶ در پرونده گابریل و در کمیته حل اختلاف فیفا به پرداخت ۱۲۰ هزار دلار محکوم شد که فیفا اعلام کرده فقط ۱۸ هزار دلار از این پول پرداخت شده و ۱۰۲ هزار دلار مانده است. پرسپولیس هم مدعی شده بود از طریق چند واسطه مبالغ دیگری پرداخت کرده است ولی فیفا در نهایت اعلام کرد که باید ۱۰۲ هزار دلار پرداخت شود. روز چهارشنبه رونوشت نامه فیفا به فدراسیون فوتبال رسید که در آن پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۱۰ هزار فرانک جریمه بابت عدم اجرای حکم، ۲ هزار فرانک بابت پول رسیدگی به پرونده و یک مهلت ۳۰ روزه برای پرداخت ۱۰۲ هزار دلار باقیمانده کرده است. پرسپولیس باید تا یک ماه بعد از دریافت نامه، با گابریل تسویه کند وگرنه خود به خود ۶ امتیاز از این تیم کسر خواهد شد.»

با این حساب باشگاه پرسپولیس به ازای جریمه ۱۲ هزار فرانکی چیزی حدود ۵۲ میلیون تومان و در ازای طلب ۱۰۲ هزار دلاری حدود ۴۲۶ میلیون تومان باید بپردازد که جمعا ۴۷۸ میلیون تومان می‌شود و شاید در مقایسه با طلب مانوئل ژوزه و حتی گولچ ناچیز باشد اما پرسپولیس اگر این پول را پرداخت نکند باید بهای بسیار سنگینی بپردازد که البته سابقه‌اش را داشته!

اما در موضوع طلب گابریل از پرسپولیس و پرداخت‌هایی که به این بازیکن شده ابهامات بسیاری وجود دارد. طبق گفته وثوق احمدی فیفا مارس سال گذشته میلادی یعنی اسفند ۹۴ و فروردین ۹۵ علیه پرسپولیس حکم داده اما آنچه در رسانه‌ها بازتاب یافت مربوط به مهرماه سال گذشته است. ۱۴ ماه پیش خبر شکایت این هافبک برزیلی از پرسپولیس در رسانه‌های داخلی بازتاب یافت اما مدیر برنامه ایرانی‌اش اعلام کرد گابریل هیچ حکمی علیه پرسپولیس نگرفته: «همان زمان که جلسه با مسوولان باشگاه برگزار شد، توافق کردیم که طلب ۱۲۰‌هزار دلاری گابریل به‌صورت اقساطی پرداخت شود، به همین خاطر باشگاه چند قسط را پرداخت کرد که حدود ۴۰ هزار دلار بود. به‌زودی نیز قسط جدیدی به حساب گابریل پرداخت خواهد شد و مشکلی بابت این قضیه وجود ندارد. شکایت گابریل علیه پرسپولیس را تایید نمی‌کنم چون چنین چیزی واقعیت ندارد. ما توافق کردیم و تا به حال، هیچ اختلافی در این توافق به وجود نیامده است.»

فردای آن روز طاهری هم تاکید کرد خبر کسر امتیاز از پرسپولیس به خاطر شکایت گابریل درست نیست. دوباره روز بعد از آن باشگاه پرسپولیس ۱۰ هزار دلار دیگر به این بازیکن پرداخت کرد و مدیر برنامه گابریل باز هم تاکید کرد این بازیکن هیچ شکایتی نکرده. با این وجود ۵ روز بعد از این اظهارنظر یکی از رسانه‌ها ضمن انتشار تصویر نامه حکم فیفا علیه پرسپولیس در خصوص گابریل اعلام کرد این باشگاه برای پرداخت طلب فرناندو فقط ۱۰ روز فرصت دارد. در همان مقطع خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد طلب گابریل ماه به ماه پرداخت شده و مدیر برنامه‌اش که وکیل قانونی او به حساب می‌آید بابت این دریافتی‌ها رسید گرفته اما چون پول از طریق بانکی در دبی به بانکی در بریلی واریز می‌شده و تاخیر داشته وکیل سوییسی این بازیکن بدون اطلاع از این داستان رفته و از پرسپولیس شکایت کرده!

از مهرماه سال قبل جلوتر بیایید و به شش ماه قبل برسید زمانی که علی جمشیدی مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با پرداخت آخرین قسط، پرونده گابریل بسته شده و با توجه به اینکه دیگر نگران شکایت این بازیکن نیستیم موضوع پایان یافته است. در آن زمان البته گفته شد گابریل ۷۰ هزار دلار به مدیر برنامه‌هایش بدهکار است و همین مساله دردسرساز شده که جمشیدی گفته بود این مساله ربطی به باشگاه پرسپولیس ندارد و خود بازیکن می‌داند و مدیر برنامه‌هایش.

حالا شش ماه بعد از تمام این ابهامات همچنان می‌شنویم پول گابریل پرداخت نشده و پرسپولیس از امروز ۲۷ روز دیگر فرصت دارد تا این طلب را تسویه کند اما آنچه بیش از این کوتاهی هواداران پرسپولیس را آزار می‌دهد ابهامات و عدم صداقتی است که در خصوص این پرونده و پرونده‌های مشابه وجود دارد و همچنان پرسپولیس باید تاوان آن را بدهد.

ایلنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر