1

آمریکا تحریم‌های کره شمالی را تشدید کرد

  • کد خبر : 240335
  • ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷

آمریکا که با روی کار آمدن ترامپ، تنش‌های لفظی با کره شمالی را به مرز جنگ نظامی کشیده، حالا ۲ تن از افراد کلیدی برنامه موشکی این کشور را تحریم کرده است.

کره شمالی

آمریکا که با روی کار آمدن ترامپ، تنش‌های لفظی با کره شمالی را به مرز جنگ نظامی کشیده، حالا ۲ تن از افراد کلیدی برنامه موشکی این کشور را تحریم کرده است.

افق نیوز/ وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های موجود علیه مقامات کره شمالی را به بهانه دخیل بودن آنها در برنامه موشکی این کشور، تشدید کرد.

آنطور که اسپوتنیک گزارش داده، «کیم جونگ سیک» و «ری پیونگ چول» دو مقام کره‌ای هستند که در فهرست تحریم‌های جدید آمریکایی‌ها جای گرفته‌اند.

کیم جونگ سیک معاون دپارتمان صنایع نظامی حزب کارگر کره و ری پیونگ چول، معاون اول کمیته مرکزی این حزب است. گفته می‌شود که این اشخاص، ۲ تن از سه فرد تأثیرگذار در برنامه موشکی کره شمالی هستند.

هفته گذشته بود که دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌ای با موضوع تشدید تحریم‌های کره شمالی به دلیل انجام آزمایش موشکی بالستیکی در ۲۹ نوامبر (۸ آذر ماه) را روی میز گذاشت و همه اعضای دائم و غیردائم شورا، به آن رأی مثبت دادند.

در بیانیه‌ای که به مناسبت اعلام تحریم‌های جدید علیه کره شمالی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده، آمده: «وزارت خزانه‌داری رهبران برنامه موشکی بالستیک کره شمالی را به عنوان بخشی از کمپین اعمال فشار حداکثری برای انزوای کره شمالی و عاری‌سازی شبه جزیره از تسلیحات اتمی، هدف قرار می‌دهد.»

آمریکایی‌ها از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدیدشان، تنش‌های لفظی همیشگی با کره شمالی را به حد و حدود کم‌سابقه‌ای رسانده‌اند.

علاوه بر اعزام ناوهای اتمی به آب‌های منطقه، آمریکایی‌ها حتی در یک مورد با بمب‌افکن‌های راهبردی B-1 به حریم هوایی حائل بر آب‌های سرزمینی کره شمالی نزدیک شدند.

پیونگ یانگ بارها اعلام کرده که برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش را که سدی است دفاعی در برابر تهاجم آمریکایی‌ها، کنار نمی‌گذارد و این بحث نمی‌تواند موضوع هیچ مذاکره‌ای باشد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240335

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر