2

تکذیب انتشار لیست رأی نمایندگان درباره افزایش نرخ حامل‌های انرژی و قطع یارانه‌ها

  • کد خبر : 240544
  • ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

عضو فراکسیون امید مجلس با تکذیب انتشار لیست رأی نمایندگان مجلس درباره طرح افزایش حامل‌های انرژی و قطع یارانه‌ها گفت: هیچ‌گونه رأی‌گیری در مجلس و حتی کمیسیون‌ها در این خصوص صورت نگرفته است.

قاسم میرزایی‌نیکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران با بیان اینکه در مورد حامل‌های انرژی و یارانه مباحث کارشناسی مطرح است، اظهار کرد: بیش از ۱۱۹ نفر از بزرگ‌ترین اقتصاددانان کشور مباحثی را برای عبور از چالش‌ها و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی داشته‌اند و همگی نظر متحدی در این خصوص دارند.

وی با اشاره به موضوع منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر رأی مثبت وی و نظر دیگر نمایندگان در خصوص طرح افزایش نرخ بنزین افزود: هیچ‌گونه رأی‌گیری در مجلس و حتی در کمیسیون‌ها برای این منظور صورت نگرفته و این جمع‌بندی‌ها تخیلی است.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سالی است که فریاد می‌زنیم با ماهی ۹ میلیارد تومان یارانه دماوند و فیروزکوه یعنی سالی ۱۲۰ میلیارد تومان می‌توان شهرستان‌هایی نمونه ساخت.

میرزایی‌نیکو تصریح کرد: کل هزینه‌های عمرانی دو شهرستان کمتر از چهار میلیارد تومان در طول سال بوده است؛ این یعنی خاکی که تفکر دولت احمدی‌نژاد بار کشور کرده و دولت روحانی حاضر به این جراحی نیست.

وی با بیان اینکه کجای دنیا گندم برای کاشت را نان درست می‌کنند و می‌خورند، بیان کرد: قطعاً باید برای کسانی همچون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که زندگی آن‌ها با یارانه می‌چرخد، این موضوع به دو یا سه برابر افزایش یابد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم‌ترین اقداماتی که باید در بودجه سال ۹۷ صورت گیرد، افزود: بودجه باید شفاف شود و مردم مشاهده کنند که بودجه به چه میزان و کجا پرداخت می‌شود.

میرزایی‌نیکو ادامه داد: بودجه باید در بخش‌های دفاعی، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش و بهداشت و سلامت اولویت‌بندی شود؛ باید جلوی ریخت‌وپاش‌ها و حیف‌ومیل‌ها گرفته و با فساد و رانت از هر نوع و با هرکسی برخورد شود.

وی گفت: باید برای واقعی‌شدن نرخ‌ها، عوارض به‌ویژه بازنگری مالیات اقشار کم‌درآمد و کسبه قوانین روشن شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه باید تقویت و افزایش یارانه افراد نیازمند و قطع یارانه اقشاری که محتاج یارانه نیستند در دستور کار قرار گیرد؛ به‌شرط آنکه این مبالغ مستقیم به استان و شهرستان واریز و مردم یعنی شوراها و مسؤولان بر آن نظارت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر