3

دستورالعمل جدید واردات خودرو ابلاغ شد + سند

  • کد خبر : 240693
  • ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

معاون اول رئیس جمهوری دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو را به تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد. به گزارش افق نیوز، طبق این  دستورالعمل، تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی سی معادل ۵۵ درصد، واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی […]

واردات خودرو

معاون اول رئیس جمهوری دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو را به تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.

به گزارش افق نیوز، طبق این  دستورالعمل، تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی سی معادل ۵۵ درصد، واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی سی ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی سی برابر با ۹۵ درصد تعیین شده است. همچنین طبق دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو، واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار ممنوع اعلام شده است.

همچنین همانند دستورالعمل پیشین واردات خودروهای سواری با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است. طبق این دستورالعمل واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از نمایندگی رسمی در صورت عقد قرارداد ارائه خدمات پس از فروش با نمایندگی رسمی بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است.

در دستورالعمل جدید واردات خودرو، تعرفه واردات خودروهای هیبریدی با حجم موتور پیستونی درون‌سوز جرقه‌ای احتراقی ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی سی برابر با ۲۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای هیبرید با حجم موتور پیستونی درون سوز جرقه‌ای احتراقی ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی سی، ۶۵ درصد تعیین شده است.

همچنین طبق این دستورالعمل واردات خودروهای بنزینی- هیبریدی با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی بدون پایه برقی صد در صد تعیین شده است. همچنین تعرفه واردات خودروهای بنزینی- هیبریدی با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی با پایه برقی ۹۵ درصد تعیین شده است.

طبق تبصره اعلامی در دستور العمل جدید واردات خودرو، واردات خودرو توسط شرکت‌های معتبر خارجی تولیدکننده خودرو در صورت مشارکت در تولید خودرو یا قطعات آن در داخل کشور به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم طرف خارجی یا سرمایه‌گذاری مشترک با طرف ایرانی معادل ۲۰ درصد ارزش تولیدات داخلی از محل سرمایه‌گذاری فوق به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان نشان تجاری مجاز خواهد بود و حقوق ورودی آن ۸۰ درصد حقوق ورودی تعیین شده برای واردات خودرو خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240693

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر