2

کروبی سال ۸۴ درست گفت که چرتی زد و همه چیز کن فیکون شد/توصیه اصلاح‌طلبانه درباره تجمعات اخیر

  • کد خبر : 240712
  • ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸

یک عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که حماسه‌ی ۹ دی نقطه‌ی عطف انقلاب و نظام اسلامی است، از این رخداد به‌عنوان انقلاب سوم یاد کرد که عقلانیت مردم زمینه‌ساز آن شد.

 ایسنا نوشت: یک عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که حماسه‌ی ۹ دی نقطه‌ی عطف انقلاب و نظام اسلامی است، از این رخداد به‌عنوان انقلاب سوم یاد کرد که عقلانیت مردم زمینه‌ساز آن شد.

عزت‌الله ضرغامی در هشتمین سالگرد حماسه‌ی ۹ دی در جمع مردم شیراز، گفت: بسیاری از رهبران جهان که به ایران می‌آیند به مسئولان ما می‌گویند اگر ما در کشورمان یک راهپیمایی مثل ۲۲ بهمن داشتیم حکومت‌مان را تا ۵۰ سال تضمین می‌کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که مردم امروز با مشکلاتی از قبیل گرانی، تورم، رکود و دعواهای مشمئز کننده‌ی برخی مسئولین روبه‌رو هستند، گفت: این مسائل که مردم را ناراحت می‌کند؛ مردم گاها تنهاییِ رهبر خود را می‌بینند اما در بزنگاه‌ها با حضورشان آسیب‌ها را برطرف و از رهبرشان دفاع می‌کنند.

ضرغامی همچنین گفت: آن‌ها در جریان فتنه با رمز تقلب در انتخابات وارد شدند و خودشان هم می‌دانستند که نمی‌شود ۱۱ میلیون رای را تقلب کرد؛ مگر در سال ۹۲ نبود که اختلاف‌ها ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار رای بود و همه طرفین تمکین کردند و اعتماد کردند؟همه آن کسانی که سردمدار فتنه بودند خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند، خودشان می‌دانستند که رمز ۱۱ میلیون تقلب منشاء فتنه بزرگی است.

او با بیان این‌که همه از حرف‌هایی مانند گفت‌وگو و آشتی ملی خوششان می‌آید، اقدامات سران فتنه را خیانت نامید و گفت: آقای کروبی اگر سال ۸۴ ادعای تقلب می‌کرد بیشتر مصداق داشت تا سال ۸۸. آقای کروبی گفت، ما چرتی زدیم و آمدیم همه چیز کن فیکون شد! درست می‌گفت، در آن ساعات آمار رو به افزایش بود. اما چون مدیریت جامعه با جریان اصلاحات بود و آن جریان ارزشی برای حرف آقای کروبی قائل نشد و توجهی به آن نکرد و گفت حواست باشد در دوره‌های بعدی هنگام شمارش آراء به خواب نروی.

او گفت: آقای کروبی در سال ۸۴ که فاصله کم بود، چرا از تقلب حرفی نداشت؛ سال ۸۸ تقلب را پیش کشیدند چون که فکر می‌کردند از قدرت دور و خارج می‌شوند. در آن سال رهبر معظم انقلاب هم از اختیاراتشان استفاده کردند و ۱۰ روز نتیجه انتخابات را عقب انداختند که همه آراء بازشماری شود.رفتار آن‌ها باعث شد در زمان‌های قبل و بعد و حین انتخابات ما رفتارهای ارتجاعی از برخی کشورهای منطقه و جهان ببینیم.

در‌ فتنه ۸۸ باید مرزبندی‌ها را مشخص کرد

تسنیم نوشت:

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی امشب در افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم که در سالن جلسات مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در قم برگزار شد، اظهار داشت:جمهوری اسلامی طرحی نو از حکومت را در دنیای معاصر ارائه کرده که مدل مردم‌سالاری دینی بوده که باید به‌درستی در جامعه تبیین و شناسایی‌شده و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز در این عرصه شنان شود.

سعیدی افزود: حوزه‌های علمیه همواره مستقل بوده و کمک‌های اندک دولت به بیمه و خدمات درمانی حوزه‌های علمیه امروز در حدی نبوده که هجمه‌های سنگین انتقادات بر آن وارد شود، امروز تقاضاهای موجود در جامعه تفاوت کرده و شهرهای مختلف کشور نیازمند روحانیت است و در این زمینه نیز وظیفه دولت بوده که زیرساخت‌های لازم را در شهرهای مختلف ایجاد کند.

وی عنوان کرد: شیعه امروز در دنیای معاصر به‌عنوان یک مکتب پویا و جریان ساز در دنیا تبدیل‌شده که نگرانی‌های فراوانی در بین گروهک تروریستی به وجود آورده همچنین قاطبه بزرگ اهل سنت در جهان معاصر متحد و همراه جمهوری اسلامی است همچنین اهل سنت سنتی و اهل سنت سکولار نیز با منطق جمهوری اسلامی مشکل ندارند و صرفاً گروهک‌های تکفیری بوده که امروز ایران با آن‌ها زاویه دارد و از همین رو هم باید در جهت‌گیری خود متغیرات موجود را در نظر گرفت.

سعیدی ابراز کرد:در فتنه ۸۸ باید مرزبندی‌ها را مشخص کرد چراکه در این فتنه سه تفکر در تقابل هم بودند که در برابر تمدن نوین اسلامی ایستاده بود که هدف آن‌ها نیز ساخت ژاپن اسلامی در ایران بود، مسجد انقلابی پرور، مسجد بی‌تفاوت و مسجد منافق پرور نیز از دیگر شاخص‌های امروز کشور است.

مسئولان حرف‌های مردم را بشنوند
ایلنا نوشت:

الیاس حضرتی در مورد برخی تجمعات پراکنده در شهرهای مختلف در توئیتر خود نوشت: «چرایی وقوع اتفاقاتی نظیر آنچه در برخی شهرها رخ داده نیازی به تحلیل پیچیده و امنیتی و چند مجهولی ندارد. کافی است ما مسئولین کمی در کوچه پس کوچه های شهرمان بگردیم و با حضور در بین مردم، دردهایشان را ببینیم و حرف‌هایشان را بشنویم».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر