0

تغییر در ایران باید از داخل باشد نه از خارج/ ایران امروز درگیر بحران است

  • کد خبر : 241065
  • ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

رئیس‌جمهور فرانسه مدعی است که آشوب تخریب‌گران در ایران، به دلیل نبود آزادی بیان به راه افتاده ولی بهرحال، تغییر در ساختار قدرت در ایران، باید از درون همین جامعه نشأت بگیرد و نه از خارج.
 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز در دیدار سال نو با دیپلمات‌های خارجی مقیم پاریس، در خصوص مسائل مختلف از جمله ناآرامی‌های اخیر برخی شهرهای ایران سخن گفت.

آنطور که دفتر رئیس‌جمهور فرانسه خبر داده، ماکرون چند روز پیش و در روزهایی که اغتشاشات نفس‌های آخر خود را می‌کشید، در تماس تلفنی با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود، از «کشته شدن تعدادی از شهروندان ایرانی ابراز نگرانی کرد و دولت ایران به خویشتنداری فراخواند.»

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور فرانسه امروز در پاریس باز هم به ناآرامی‌های اخیر ایران پرداخته و گفته: «ایران امروز درگیر بحران است. این بحران ناشی از (نقض حق) آزادی بیان مردم ایران است.»

ماکرون در ادامه پا را فراتر از حد خود گذاشته و با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان، گفته: «نقش ما در این بحران این است که مراقب، مطالبه‌گر و دقیق باشیم تا از احقاق حقوق معترضین، مطمئن شویم.»

ماکرون یکی از راه‌های غرب برای پایبند نگاه داشتن نظام ایران به تبعیت از تعریف غربی‌ها از حقوق بشر را «ادامه گفت‌وگوهای فرهنگی، آموزشی و تجاری» با تهران دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241065

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر