2

فصل جدید نماز جمعه

  • کد خبر : 241311
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

اما تغییر مدیریت شورای سیاست گذاری با همه زحماتی که طی مدیریت ۱۷ ساله آقای تقوی کشیده شده، منشا تحول و امیدواریست. ان‌شاءالله آقای حاج علی اکبری فکری برای این سرمایه گرانبها کند. ۹۰۰ کرسی ائمه جمعه را نباید دست کم گرفت.

به گزارش افق نیوز / محسن مهدیان طی یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت: از کودکی در انتظار ظهر جمعه بودیم. نماز دانشگاه تهران و بعد هم گعده های صمیمانه و رفاقتی و در انتها هم ساندویچی میدان ولی عصر. شرکت در نماز جمعه نشانه بچه های مکتبی و متدین و بسیجی بود. صریح ترین شعارها و بلندترین اعتراضات انقلابی بر فراز آسمان نماز جمعه بود.

شعارهای ضداستکباری و ضدسرمایه داری را با نماز جمعه تهران شناختیم.

آن روزها نماز جمعه تهران پاتوق بچه های متدین و انقلابی شهر  محسوب می شد. هرکس از هرجا و با هرسمتی، ظهرجمعه، میعادگاهش دانشگاه تهران بود. سنتی ها در شبستان و حزب اللهی های جوانتر در چهارراه لشگر و خیابان طالقانی جمع می شدند.

اما سالهاست رونق آن سرد و بی رمق شده است. دیگر از آن همه شور و حال جوانان انقلابی خبری نیست. نسل جدید انقلابیون پاتوق شان نماز جمعه نیست؛ کجاست؟ نمی دانم.
البته رخوت آئینی این روزهای نمازجمعه، تک علتی نیست. همه چیز تغییر کرده است و نماز جمعه نیز جزئی از این تغییر.

اما تغییر مدیریت شورای سیاست گذاری با همه زحماتی که طی مدیریت ۱۷ ساله آقای تقوی کشیده شده، منشا تحول و امیدواریست.
انشاالله آقای حاج علی اکبری فکری برای این سرمایه گرانبها کند. ۹۰۰ کرسی ائمه جمعه را نباید دست کم گرفت.

با این مقدمه خطاب به جناب حاج علی اکبری چند نکته پیشنهاد می شود.

۱یکم. در نحوه انتخاب و استمرار ائمه جمعه موجود، جدا تجدید نظر کنید. از قشر جوان و طلبه های آگاه و مطلع که الحمدالله بسیارند، استفاده کنید تا مواضع انقلابی را با رویکرد استدلالی و نه شعاری خطبه کنند.

۲دوم. تلاش کنید اتهام سیاسی کاری از نماز جمعه را مرتفع سازید. لازمه این امر برخورد منطقی و دور از هیجان و منصفانه با مشکلات و مسائل کشورست. لحن سخنان دلسوزانه به اندازه محتوای استدلالی آن اهمیت دارد.

۳سوم. به نظر مخاطبان نماز جمعه اهمیت دهید. هم کسانی که مستمرا حضور دارند و هم کسانی که منتقدند و شرکت نمی کنند. اهل نظرسنجی و افکارسنجی باشید. واکنش مخاطب را اهمیت دهید.

۴چهارم. برای حضور حداکثری مردم در نماز جمعه برنامه ریزی کنید. کاری کنیم که همه مردم شرکت کنند نه یک قشر یا گرایش خاص. در خطبه های نماز جمعه به همه مطالبات مردم توجه کنید؛ نه فقط سیاسی. فراجناحی بودن به معنی غیرانقلابی بودن نیست.

انشالله حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری منشا تحول است…

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241311

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر