1

خودروسازان مسیر جدیدی را انتخاب کرده اند

  • کد خبر : 241355
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این مطلب که خودروسازان در چند سال اخیر از رویکرد سابق خود در زمینه مونتاژکاری فاصله گرفته و در حال استفاده از دانش و فناوری روز جهانی هستند، گفت: صنعت خودروسازی کشور مصمم به حرکت در یک مسیر تازه است که این امر می تواند منجر به دستیابی دانش روز شود.

سورنا ستاری باحضور در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از سالن های آزمایشگاهی و تحقیقاتی این مرکز بازدید و از نزدیک در جریان برنامه طراحی محصولات جدید و برنامه توسعه محصول گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت.

ستاری در این بازدید گفت: با توجه به اینکه کسب و کار جدیدی با حضور جوانان در قالب شرکت های دانش بنیان و با استفاده از فن آوری های روز دنیا در حال شکل گیری است، لذا ضرورت دارد که شرکت های بزرگ در این مسیر ورود و حرکت کنند و  گروه خودرو سازی سایپا نیز باید در توسعه محصول و روش های فروش از فن آوری های روز نظیر استارت آپ ها  بهره بگیرد.

وی گفت: این معاونت آمادگی دارد تا در خصوص توسعه فن آوری ها در صنعت خودرو همکاری لازم را با صنعت خودرو سازی کشور داشته باشد .

ستاری با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه، محور تحولات و فن آوری های نوین است، گفت: صنعت خودرو نیازمند جریان نوآور و خلاق است که خوشبختانه در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا شاهد رشد و پیشرفت در این موضوع هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: آن چیزی که برای سایپا حیاتی است، فعالیت هایی است که در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودرو سازی سایپا در حال شکل گیری است.

وی افزود: باید حضور استارت آپ ها در صنعت خودرو گسترش یابد و گروه خودرو سازی سایپا می تواند با تجدید نظر در سیاست های گذشته در خصوص طرح های توسعه محصول از بستر استارت آپ ها بهره مند شود.

ستاری تصریح کرد: در صنعت خودرو برای بومی سازی تکنولوژی های طراحی و ساخت باید استراتژی معینی داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر دانش فنی روز دنیا، برنامه و استراتژی مشخصی در خودرو سازان داخلی مستقر کنیم.

وی در خصوص خودروهای برقی گفت: در این زمینه صنعت خودرو می تواند از فن آور های نوین و شرکت های دانش بنیان کمک بگیرد.

ستاری اظهارکرد: رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از صنایع پیشرو در مسیر استفاده از دانش روز است و بر همین اساس ما خود را مصمم به پشتیبانی از صنعت خودروسازی کشور می دانیم.

وی تولید و استفاده از دانش بومی را در شرکت های خودروسازی ضروری عنوان کرد و افزود: تغییرات در صنعت خودروسازی کشور باید با استفاده از دانش بومی و منطبق با نیازهای روز جامعه ایرانی صورت گیرد.

ستاری فعالیت های مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا را بسیار مفید و موثر دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت های این مرکز منطبق با خلاقیت، نوآوری، تولید دانش بومی و استفاده از فناوری های روز جهانی صورت می گیرد و ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه این مسیر همراه مرکز تحقیقات سایپا خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: براساس بررسی ها و آمارهای دریافتی، مرکز تحقیقات سایپا از یک برنامه مشخص و مدون پیروی می کند و جهت گیری های جدیدی در این مرکز در حال شکل گیری است که در این راه مجموعه معاونت علمی از متخصصان مرکز حمایت کرده و امیدوار به اجرای ایده های آنان خواهد بود.

وی در خاتمه با بیان این که مدیران شاغل در صنعت خودرو شناخت مناسبی از ضرورت ها و کاستی ها پیدا کرده اند، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی کشور با انتخاب مسیر طراحی و توسعه در حال کاستن از فاصله خود با تولیدکنندگان جهانی است و یقیناً با ادامه این راه در آینده شاهد تبدیل شدن آن ها به تولیدکنندگان بین المللی با بهره مندی از دانش و فناوری ایرانی خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این برنامه، از خودرو ساینا برقی سایپا که در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا تولید شده است، بازدیدی انجام شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241355

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر