4

جزئیات تفاهم نامه همکاری وزارت ارشاد با استانداری آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 241420
  • ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی جزئیات تفاهم نامه همکاری وزارت متبوع و استانداری این استان را اعلام کرد.

محمد محمدپور
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی جزئیات تفاهم نامه همکاری وزارت متبوع و استانداری این استان را اعلام کرد.

به گزارش افق نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور افزود: این تفاهم نامه همکاری در قالب ۸ ماده بین سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجید خدابخش استاندار آذربابجان شرقی امضا شد.

وی اظهار کرد: موضوع و محورهای همکاری این تفاهم نامه شامل تکمیل و تجهیز طرح های نیمه تمام تملک دارایی های سرمایه ای فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی و توسعه فعالیت های دینی، فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف با لحاظ تبریز ۲۰۱۸ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، توسعه آموزش و تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری استان و توجه به فرهنگ و هنر اقوام استان و بهره گیری از ظرفیت های آن ها در راستای وحدت و انسجام فرهنگ ملی را از دیگر محورهای همکاری در این تفاهم نامه اعلام کرد.

محمدپور ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه متعهد به تکمیل و تجهیز تالار مرکزی تبریز با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال، تکمیل و تجهیز موزه هنرهای معاصر تبریز با ۱۵۰ میلیارد ریال و تامین ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، روز ملی شعر و ادب و جایزه ادبی استاد شهریار شده است.

وی کمک سالانه ۴ میلیارد ریال برای تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری در حال ساخت در شهرستان های اسکو، آذرشهر، کلیبر، هوراند و خداآفرین و مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرای تبریز را از دیگر تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: از دیگر تعهدات وزارت ارشاد در این تفاهم نامه مدیریت و اجرای طرح های تحقیقاتی و انتشاراتی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و انتقال برخی از رویدادهای ملی و بین المللی مرتبط با وزارت از مرکز به استان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی است.

محمدپور با بیان اینکه در این تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد شده تا سالانه حداقل ۱۰ میلیارد ریال به فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی و انجمن های فرهنگی و هنری کمک کند، ادامه داد: برگزاری ۲۵ امین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان در شهریور ۹۷ در تبریز و اختتامیه جشنواره پروین اعتصامی از بندهای این تفاهم نامه است.

وی گفت: تولید نمایش های میدانی با بهره گیری از آئین ها، بازی های نمایشی، رسوم، متل ها و مناسک اقوام ایرانی با محور تبریز ۲۰۱۸ و اجرای نمایش موسیقیایی اقوام ایرانی در استان از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241420

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر