1

سرمایه‌گذاری در بین‌کوین، پرریسک است و هیچ کس نمی‌تواند اطمینان آن را تضمین کند

  • کد خبر : 241650
  • ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری در بین‌کوین، پرریسک است و هیچ کس نمی‌تواند اطمینان آن را تضمین کند.
 

افق نیوز/ ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی امروز(چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد سرمایه‌گذاری مردم در شبکه «بیت کوین» اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بین‌کوین، پرریسک است و هیچ کس نمی‌تواند اطمینان آن را تضمین کند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به شکل عمیق در حال بررسی این موضوع است و در‌ آینده اظهارنظرهای صریح‌تری انجام خواهد داد تصریح کرد: توصیه من این است که هر کس می‌خواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد، موارد امن تر با بازدهی مناسب وجود دارد و ریسک‌های غیرمنطقی با سودهای بالا قابل اطمینان نیست.

سیف با اشاره به حل بخشی از مشکل مالباختگان مؤسسات غیرمجاز در هیئت سه نفره اظهار داشت: با همراهی قوه قضاییه بنا داریم دارایی‌هایی که وجود دارد را شناسایی و تعیین تکلیف کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که مؤسسات مالی غیرقانونی دیگری در حال رشد هستند و بانک مرکزی چه تدابیری را در مورد آنها اندیشیده است اظهار داشت: بانک مرکزی وظیفه‌اش را انجام داده و در آینده هم انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: باید انذار دهیم تا ریسک سرمایه‌گذاری مورد محاسبه سرمایه‌گذار قرار بگیرد و تبعات آن را بپذیرند. اگر یک مؤسسه‌ای هیچ نام و نشانی ندارد و کسی وعده‌های خوب می‌دهد که نمی‌تواند محقق شود نباید مبنای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری قرار گیرد که نمی‌تواند ریسک‌های بالا را بپذیرد.

سیف افزود: مکاتبات لازم را با نیروی انتظامی، استانداران و وزارت کشور انجام داده‌ایم تا هرگونه شروع فعالیت با حساسیت کامل مورد دقت قرار گیرد و هیچ مؤسسه‌ای بدون مجوز فعالیتی را شروع نکند. به مردم هم توصیه می‌کنم که وسواس داشته باشند. اسم مؤسسات و بانک‌های مجاز در وبسایت بانک مرکزی وجود دارد و مردم می‌توانند چک کنند و مطمئن باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241650

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر