1

پرسپولیس با ستاره شگفت انگیزش دست‌ نیافتنی‌تر شد + تصویر

  • کد خبر : 241796
  • ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۹:۵۳

در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال اتفاقات و نتایج عجیبی رقم خورد.

در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال اتفاقات و نتایج عجیبی رقم خورد.
علیپور 
امیری پرسپولیس با ستاره شگفت انگیزش دست‌ نیافتنی‌تر شد + عکس

افق نیوز/در هفته نوزدهم لیگ برتر اتفاقات و نتایج عجیبی رقم خورد اما مهم‌ترین اتفاق هفته نوزدهم لیگ رکوردشکنی سید حسین حسینی ‌دروازه‌بان جوان استقلال بود که پس از شکستن رکورد کلین‌شیت لیگ برتر، روز گذشته با عبور از رکورد بهرام مودت ‌دروازه‌بان اسبق پرسپولیس، رکورد کلین‌شیت لیگ ایران را شکست و بعید است رکورد او به این زودی‌ها شکسته شود.

پسر طلایی آبی‌ها جاودانه شد
در‌حالی که در هفته نوزدهم دیدارهای حساسی را در مشهد و اصفهان شاهد بودیم اما همه نگاه‌ها به بازی استقلال و سایپا بود، جایی‌که فوتبال‌دوستان انتظار رکوردشکنی داشتند و اگر سید‌حسین حسینی ۵۷ دقیقه می‌توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد، رکورددار جدید فوتبال ایران در کلین‌شیت می‌شد. حسینی که در دیدار هفته هجدهم لیگ و بازی با تراکتوسازی رکورد علیرضا بیرانوند در کلین‌شیت ادوار لیگ برتر را شکسته بود، این فرصت را داشت ‌که تا دقیقه ۵۷ بازی ۳ رکورد را جا به جا کند و جاودانه شود. رکورد اول در دقیقه ۱۵‌بازی شکسته شد که مربوط به احمدرضا عابدزاده ‌دروازه‌بان سابق تیم ملی و ۸۰۲ دقیقه کلین‌شیت بود. رکورد دوم متعلق به مرحوم به ناصر حجازی بود که در دقیقه ۴۹ بازی با بسته ماندن دروازه استقلال شکسته شد. اما رکورد مهم‌تر مربوط به بهرام مودت بود که ۸۴۴ دقیقه ثبت شده بود و حسینی در‌حالی که در دقیقه ۵۳ بازی مصدوم‌ و دقایقی صرف مداوایش شد، این رکورد را هم شکست. هرچند حسینی و استقلال پس از ۸۷۲ دقیقه گل خوردند اما حالا ‌دروازه‌بان جوان آبی‌ها رکورددار کلین‌شیت فوتبال ایران‌ است. استقلال که پس از دقیقه ۲۳ بازی با پرسپولیس و گلی که از روی پنالتی دریافت کرده بود، در ۸ بازی بعدی گل نخورده بود، با دریافت گل در دقیقه ۸۵ بازی با‌ سایپا امکان ارتقای این رکورد را از دست داد، ضمن این‌که بازی برده را با تساوی عوض کرد تا علی دایی که با سایپا به استقلال نباخته بود، خوشحال‌ترین مرد مسابقه باشد. آبی‌ها در‌حالی دومین تساوی متوالی‌شان را رقم زدند که در هر ۲‌ بازی سرور جپاروف هافبک ازبک‌شان محروم بود تا نقش کلیدی او در موفقیت‌های استقلال بیش از گذشته آشکار شود. البته فرصت‌سوزی مهاجمان استقلال و موقعیت طلایی که علی قربانی در ثانیه‌های پایانی از دست داد هم در توقف آبی‌ها بی‌تاثیر نبود.

 

عبور از گربه سیاه با آقای گل
دیگر دیدار حساس هفته نوزدهم در مشهد برگزار شد، جایی‌که مشکی‌پوشان میزبان پرسپولیس صدرنشین بودند. مشکی‌پوشان که در ۲ دیدار اخیرشان ۴ امتیاز گرفته بودند، امیدوار بودند تا با متوقف کردن پرسپولیس به روند رو به رشدشان ادامه دهند. اتفاقا شاگردان عنایتی تا ثانیه‌های پایانی در این امر موفق بودند و با وجود حملات گسترده پرسپولیس مقاومت خوبی داشتند اما علی علیپور صدرنشین لیگ جدول گلزنان دروازه را باز کرد و با ثبت دوازدهمین گلش ۳ امتیاز شیرین به حساب صدرنشین لیگ واریز شد. با این برد، برانکو هم به نوعی از گربه سیاه تیمش انتقام گرفت چرا‌که در ۲ بازی اخیر پرسپولیس با مشکی‌پوشان آن‌ها ۴ امتیاز از دست داده بودند. البته این برد دقیقا با تاثیرگذاری نعمتی بازیکن تعویضی برانکو به دست آمد تا این مربی با یک تیر دو نشان بزند و پرسپولیس با ۴۴ امتیاز در صدر دست نیافتنی‌تر شود.

 

در دیگر دیدارهای هفته نوزدهم نیز نتایج جالبی رقم خورد. در روز نخست هفته نوزدهم دیدار تیم‌های نفت و تراکتورسازی که حاشیه‌های زیادی هم داشت، با شکست سرخ‌پوشان تبریزی همراه شد. آن هم در‌حالی که زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر کادرفنی تراکتورسازی شنیده می‌شود. البته نفت هم با افاضلی اولین ۳ امتیاز را گرفت تا در ۲ بازی با این مربی ۴ امتیاز به حساب نفتی‌ها واریز شود. تیم انتهای جدولی استقلال خوزستان هم پس از مدت‌ها پیروز شد و پدیده مشهد را که هفته پیش پس از چند بازی نفت آبادان را شکست داده بود، مغلوب کرد. دیدار تیم‌های پیکان و سپیدرود هم برنده‌ای نداشت و علی کریمی در دومین دیدارش به عنوان سرمربی سپیدرود فقط یک امتیاز گرفت تا تیمش در منطقه خطر باقی بماند. فولاد در مصاف با گسترش فولاد اگرچه بازی برده را با تساوی عوض کرد اما به روند شکست‌ناپذیری‌اش ادامه داد و چهاردهمین دیدار متوالی بدون شکست را ثبت کرد. داربی اصفهان را هم امیر قلعه‌نویی و ذوب‌آهن بردند. ذوب‌آهن که داربی رفت را با ۲ گل واگذار کرده بود، داربی برگشت را ۲ – یک برد و انتقام گرفت. دیدار تیم‌های جنوبی نفت آبادان و پارس جنوبی هم برنده‌ای نداشت و آن‌ها با تساوی یک- یک امتیازات را تقسیم کردند.

خراسان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241796

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر