2

استعفای غافلگیرکننده رئیس صندوق توسعه ملی؛ جانشین از بانک کشاورزی آمد

  • کد خبر : 241845
  • ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

در حالی که تاکنون ۱۶ ماه از حضور دوست حسینی در صندوق توسعه ملی نگذشته است، ظهر امروز اعضای هیئت امنای صندوق با استعفای او موافقت کردند.

در حالی که تاکنون ۱۶ ماه از حضور دوست حسینی در صندوق توسعه ملی نگذشته است، ظهر امروز اعضای هیئت امنای صندوق با استعفای او موافقت کردند.
به گزارش افق نیوز  ظهر امروز در جلسه هیئت امنای صندو توسعه ملی اعضا با استعفای احمد دوست حسینی رئیس پیشین این صندوق  موافقت کردند. دوست حسینی بعد از کناره گیری جنجالی صفدر حسینی و موضوع انتشار فیشهای حقوق نجومی به صندوق توسعه ملی آمده بود.
 ۱۰ مرداد سال آینده  ۱۳۹۵، حسن روحانی  با صدور حکمی احمد دوست‌حسینی را به عضویت در هیئت عامل صندوق توسعهٔ ملی و ریاست این صندوق منصوب کرد. همان زمان محمدجعفر منتظری  دادستان کل کشور  تنها چند روز پس از انتصاب دوست‌حسینی به ریاست صندوق توسعهٔ ملی، انتصاب او را به دلیل عدم تشکیل جلسهٔ هیئت عامل این صندوق و عدم جلب رضایت مستقیم اعضای آن و هم‌چنین به دلیل مدرک تحصیلی غیرمرتبط دوست‌حسینی، غیرقانونی دانسته بود.
حالا با استعفای خود خواسته دوست حسینی هیئت امنای صندوق توسعه ملی مرتضی شهیدزاده را با توجه به سوابق  وی در بانک کشاورزی به‌عنوان عضو جدید هیئت عامل و رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی انتخاب کردند.
استعفای غافلگیرکننده دوست حسینی از ریاست صندوق توسعه ملی در حالی انجام شده که لایحه بودجه سال ۹۷ با پیشنهادهای متعدد برداشت از صندوق توسعه ملی همراه بوده است.
گفتنی است در این جلسه پیشنهاداتی برای اصلاح برخی بندها و تبصره‌های نظام‌نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی مطرح و با هدف رونق تولید، صادرات و اشتغال‌آفرین تصویب شد.
در همین راستا هیئت امنای صندوق توسعه ملی با کاهش نرخ سود تسهیلات ارزی اعطایی صندوق برای سرمایه گذاران ایرانی موافقت کرد.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر