2

نظام اسلامی جای پیاده کردن سلایق نیست

  • کد خبر : 241855
  • ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

وزیر اطلاعات، امنیت و عدالت را در حکومت اسلامی همگانی دانست و گفت: نظام اسلامی جای پیاده کردن سلایق نیست و باید به همه افراد نظام خدمت رسانی کرد.

 وزیر اطلاعات، امنیت و عدالت را در حکومت اسلامی همگانی دانست و گفت: نظام اسلامی جای پیاده کردن سلایق نیست و باید به همه افراد نظام خدمت رسانی کرد.

به گزارش افق نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل اطلاعات خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اطلاعات استان خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به مکتب و سیره اهل بیت (ع) اظهار داشت: در حکومت اسلامی مسئولان باید دلهایشان در خدمتگزاری به مردم لبریز از مهر و محبت باشد و به آنان خدمت بی منت کنند.

وی اطلاع رسانی به قوای سه گانه و نیروهای مسلح را وظیفه وزارت اطلاعات دانست و افزود: باید هم افزایی دستگاه ها و نهادهای نظام را افزایش دهیم و در فعالیت‌های حرفه ای باید بر مبنای عقلانیت گره‌های امنیتی را گشود و سلایق و عواطف را در کار تخصصی دخیل نکرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به تفاوت اقدامات اطلاعاتی با فعالیت های پلیسی و رسانه ای گفت: در کار حرفه ای باید هزینه‌های نظام را کاهش داد و با اقدامات پیشگیرانه نیاز به دستگیری‌ها را به حداقل رساند.

علوی با تاکید بر پیش بینی حوادث، بحران‌ها و چالش‌ها به عنوان یکی از وظایف دستگاه اطلاعاتی ادامه داد: در صورت بروز بحران نیز باید با تدبیر و اقدامات حرفه ای آن را مدیریت کرد تا هزینه های احتمالی را به حداقل رساند.

وی پیچیدگی و ظرافت را از جمله ویژگی‌های اقدامات اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات هوشمندانه نیازمند نیروهایی با ضریب هوش بالا و بنیه علمی قوی است چرا که با تقویت بنیه علمی راهکارهای تخصصی برای برقراری امنیت و خنثی سازی اقدامات دشمن به کار گرفته می شود.

۳ هزار نفر در دانشگاه اطلاعات و امنیت در حال تحصیل هستند

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه اطلاعات و امنیت در حال تحصیل هستند، گفت: امیدواریم با فارغ التحصیلی این افراد اقدامات اطلاعاتی، دانش پایه شود.

علوی حفظ استقلال و پرهیز از رنگ و بو گرفتن جریان های سیاسی را در اقدامات اطلاعاتی امری ضروری دانست و افزود: عدم گرایش به جریان سیاسی به معنای نفی آنها نیست بلکه باید در چارچوب‌های نظام عمل شود و در برابر دشمنان بایستیم.

وی با قدردانی از تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) استان خراسان جنوبی در برخورد با اشرار و تروریست های داعش ادامه داد: وزارت اطلاعات برای آحاد مردم است و مسائلی مانند قومیت، دین و مذهب نباید فعالیت های ما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وزیر اطلاعات احداث دانشگاه اطلاعات و امنیت در ۱۵۰ هزار متر مربع را یکی از اقدامات این وزارتخانه برای دانش بنیان کردن اقدامات آینده اعلام کرد و گفت: تغییر ساختارها در وزارت اطلاعات نیز براساس تجارب و همفکری با کارشناسان انجام می شود و در این زمینه جهت شرعی مقام معظم رهبری و جهت قانونی رئیس جمهوری است.

وی پررنگ شدن نخبه گرایی و شکوفایی استعدادها را از ویژگی‌های وزارت اطلاعات دانست و افزود: در این دوره چرخش مدیریت موجب رشد جوانان خواهد شد و کارآمدی از جمله ویژگیهای اساسی در انتصابات است.

علوی از تلاش های رحیمی مدیرکل سابق اطلاعات استان خراسان جنوبی تقدیر و فاضلی را به عنوان مدیرکل جدید اطلاعات استان معرفی کرد.

وزیر اطلاعات همچنین امروز در سفر به بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام و در نشست شورای اداری استان هم شرکت کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241855

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر