1

گزارش ایندیپندنت از واکنش ایران به تلاش ترامپ برای تضعیف برجام

  • کد خبر : 241889
  • ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰:۰۲

نشریه «ایندیپندنت» روز شنبه در گزارشی با اشاره به هشدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تمدید مشروط تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران نوشت: ایران اظهارات ترامپ درباره تغییر برجام را رد کرد.

به گزارش افق نیوز، ایندیپندنت نوشت: وزیر امورخارجه ایران اظهار داشت که هیچ تغییری را در مورد برجام ‘نه اکنون و نه در آینده نخواهد پذیرفت’. محمدجواد ظریف افزود که درخواست آمریکا تلاشی جدی برای تضعیف برجام است و این ترامپ است که بایستی پایبندی خود را به برجام موردبررسی قرار دهد.
این نشریه خبری افزود: رئیس‌جمهوری آمریکا، توافق هسته‌ای را که در زمان دولت باراک اوباما به امضاء رسیده بود، به‌طور موقت تمدید کرد. او پیشتر این توافق را بدترین توافق ممکن خوانده بود.
ترامپ اظهار داشت که این آخرین باری است آمریکا تعلیق تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تمدید می‌کند. این در حالی است که طرف‌های اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) این توافق در کنار روسیه و چین بر پایبندی خود تأکید کرده‌اند.
ایندیپندنت نوشت: ایران توافق کرده که برنامه هسته‌ای‌اش را به مدت ۱۰ سال، در ازای لغو تحریم‌هایی که اقتصادش را طی سال‌های اخیر به‌زانو درآورده بود محدود کند.
این نشریه خبری افزود: به‌رغم مخالفت‌های ترامپ، اما این برای سومین باری است که او تعلیق تحریم‌های علیه ایران را تمدید کرده و بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز جمعه گفته بود که تاکنون هیچ‌کس نتوانسته جایگزین بهتری را در ازای برجام ارائه دهد.
ایندیپندنت نوشت: ترامپ تأکید دارد که ایران به روح برجام پایبند نیست اما مشاوران او اذعان دارند که ایران به لحاظ فنی برجام را نقض نکرده است.
این نشریه خبری نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا از ایران می‌خواهد تا اجازه بازرسی فوری از همه سایت‌های مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد و بند مربوط به غروب آفتاب که بر پایه آن محدودیت‌های غنی‌سازی هسته‌ای علیه ایران پس از ۱۰ برداشته می‌شود، از برجام حذف شود. این در حالی است که خبرگزاری ایرنا، گزارش داد وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: این کشور هیچ اقدامی را فراتر از تعهداتش در چارچوب برجام صورت نمی‌دهد و هیچ تغییری را چه اکنون و چه درآینده در این زمینه نمی پذیرد.
ایندیپندنت افزود: هرچند ترامپ مهلت جدید ۱۲۰ روزه ای را برای شرکای اروپایی اش تعیین کرده اما بعید به نظر می رسد که آنها علاقه ای به مذاکره بیشتر درباره توافق با ایران داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241889

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر