3

صدور قرار «منع تعقیب» برای ابطحی درباره شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور + متن

  • کد خبر : 241937
  • ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

دادسرای فرهنگ و رسانه در زمینه شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور برای نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس قرار «منع تعقیب» صادر کرد.

خبرگزاری فارس: صدور قرار «منع تعقیب» برای ابطحی درباره شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور + متن

به گزارش افق نیوز، قرار نهایی شعبه ۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران درباره شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از سیدمحمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی صادر شد.

متن این قرار به شرح ذیل است:

به تاریخ ۹۶/۰۹/۲۶ جلسه شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت (فرهنگ و رسانه) در وقت فوق‌العادهبتصدی امضا کننده ذیل تشکیل است؛  پرونده کلاسه ۹۶۰۰۱۸ ب ۲ تحت نظر است؛ با عنایت به بررسی مجموع اوراق و محتویات پرونده ختم تحقیقات را اعلام و به شرح آتی‌الذکر مبادرت به صدور قرار می‌نمایند.

«قرار منع تعقیب»

به دلالت محتویات پرونده کلاسه مذکور سرپرست امور دعاوی و قراردادهای معاونت حقوقی رئیس جمهور نسبت به آقای سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مجلس شورای اسلامی به اتهام نشر اکاذیب از طریق مصاحبه با خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۹۶/۰۲/۱۳ تحت عنوان : «واردات بی‌رویه ۱۰ هزار کارخانه را تعطیل کرد/ واردات آدامس، پفک، گوجه‌، مربا و سنگ قبر جای کالاهای ایرانی را پر می‌کند»

حال این بازپرسی با عنایت به بررسی مجموع اوراق و محتویات پرونده نظر به اینکه دفتر هیات نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان به شرح پاسخ استعلام شماره ۴۴۰۱۹۸/ ۸۴/م مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ اعلام نموده‌اند به استناد تبصره ۱ ماده ۹ قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان موضوع در جلسه هیات نظارت رسیدگی و با توجه به متن شکوائیه و جمیع جهات موثر در قضیه، خارج از مصادیق ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد؛ لذا این مرجع به لحاظ عدم انتساب اتهام به مشتکی عنه به استناد ماده ۲۶۵ قانون آیین‌دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر و اعلام می‌گردد. قرار صادره پس از موافقت دادستان ظرف ده روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه کیفری ۲ تهران است.

قاسم‌زاده

بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه (کارکنان دولت)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر