2

بی‌توجهی به یک فرصت استثنایی برای حضور در جام جهانی

  • کد خبر : 241953
  • ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

«تمام اخباری که در مورد معرفی آژانس‌های گردشگری خاص از سوی فدراسیون فوتبال جهت فروش بلیت‌های جام جهانی‌ منتشر شده، کذب محض است و فدراسیون به شدت تأکید دارد جلوی این رویه را بگیرد تا هواداران فوتبال بتوانند با دریافت شخصی بلیت و انتخاب تورها به تشخیص خود، کمترین هزینه را جهت سفر به روسیه پرداخت کنند. ما حتی اعلام کرده‌ایم قیمت بلیت‌ها به نرخ روز خرید دلار (و نه قیمت فروش آن) محاسبه شود که همین موضوع هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.» 

حضور تیم ملی ایران در جام جهانی‌ ۲۰۱۸ این فرصت را برای هواداران فوتبال کشورمان فراهم می‌کند که در مهمترین آوردگاه فوتبالی جهان بتوانند هم در کنار و همراه تیم ملی باشند و هم این شانس را داشته باشند تا بزرگترین چهره‌های فوتبال جهان را از نزدیک ببینند و البته لذت هواداری فوتبال در «سطح جهانی» را نیز تجربه کنند. فدراسیون فوتبال ایران، در این دوره، کار را برای طرفداران تیم ملی راحت‌تر کرده و با گرفتن سهمیه‌ای خاص از فیفا، به فوتبال‌دوستان ایرانی که از کارت‌های اعتباری خرید بین‌المللی برخوردار نیستند، این امکان را داده که بتوانند فقط با ثبت‌نام در سایت فدراسیون و واریز وجه ریالی از طریق کارت به کارت معمولی، بلیت جام جهانی‌ را به نام خود خرید کنند.
به گزارش خبرورزشی،فرصت خرید بلیت‌ها از طریق سایت فدراسیون فوتبال تا ۲۸ دی ماه است. به همین بهانه گفت‌وگویی با «دکتر علی خطیر»، معاون اجرایی دبیر کل فدراسیون و مسئول بخش بلیت‌های جام جهانی،‌ داشتیم. دکتر خطیر ابتدا در مورد روند فروش بلیت‌های جام جهانی‌ صحبت کرد و گفت: «فروش بلیت‌ها از روز نهم دی آغاز شد اما متأسفانه استقبال از این طرح به اندازه‌ای نبود که انتظار داشتیم و اکنون از حدود ۵۶۰۰ سهمیه‌ای که در اختیار فدراسیون فوتبال است، کمی بیش از ۲۰۰۰ بلیت خریداری شده است. روند خرید بلیت به این صورت است که افراد با مراجعه به سایت فدراسیون و با ورود به سامانه فروش بلیت، ابتدا در سامانه هواداری ثبت‌نام می‌کنند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور به راحتی می‌توانند بلیت‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.»
یک امکان ویژه
دکتر خطیر از این گفت که این روش راحت خرید بلیت برای هواداران ایرانی از طریق رایزنی‌های مداوم فدراسیون فوتبال با فیفا امکان‌پذیر شده: «ما با مذاکرات و نامه‌نگاری توانستیم فیفا را متقاعد کنیم که برای هواداران داخل کشور امکان خرید بلیت از طریق کارت‌های بین‌المللی وجود ندارد و آنها نیز پس از رایزنی موافقت کردند ثبت‌نام از طریق فدراسیون ایران انجام شود و سپس اسامی ثبت‌نام شده و تأیید شده در پورتال رسمی فیفا، نامشان وارد شود.»
جلوگیری از سوء‌استفاده‌ها
 او همچنین گفت طبق تأکید فیفا، بلیت‌ها فقط به اسم اشخاص صادر می‌شود و به همین دلیل قرار نیست بلیت‌هایی به صورت سهمیه به آژانس‌های گردشگری اختصاص داده شود، بلکه فقط فیفا و در درجه بعدی فدراسیون کشورها متولی فروش بلیت به نام اشخاص هستند. به این ترتیب امکان سوء‌استفاده برخی آژانس‌های مسافرتی که معمولاً در این ایام با در نظرگرفتن «تورهای ویژه جام جهانی‌ به همراه بلیت» پکیج‌هایی با قیمت‌های بسیار بالا ارائه می‌کنند، از بین می‌رود.
صرفه‌جویی در هزینه‌های طرفداران فوتبال
خطیر تأکید کرد: «تمام اخباری که در مورد معرفی آژانس‌های گردشگری خاص از سوی فدراسیون فوتبال جهت فروش بلیت‌های جام جهانی‌ منتشر شده، کذب محض است و فدراسیون به شدت تأکید دارد جلوی این رویه را بگیرد تا هواداران فوتبال بتوانند با دریافت شخصی بلیت و انتخاب تورها به تشخیص خود، کمترین هزینه را جهت سفر به روسیه پرداخت کنند. ما حتی اعلام کرده‌ایم قیمت بلیت‌ها به نرخ روز خرید دلار (و نه قیمت فروش آن) محاسبه شود که همین موضوع هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.»
یک سؤال مهم
با توجه به توضیحات دکتر علی خطیر در مورد صدور بلیت به اسم تک‌تک افراد و ثبت آن در پورتال رسمی فیفا، مشخص نیست که چطور بعضی از برنامه‌های تلویزیونی و برخی برندها در تبلیغات خود، جوایز «سفر به روسیه و تماشای جام جهانی‌ برای برندگان» را مطرح می‌کنند چون عملاً به جز ثبت‌نام و خرید بلیت از سایت فیفا (با کارت اعتباری بین‌المللی) یا از طریق فدراسیون (با واریز وجه ریالی) راه دیگری باقی نمی‌ماند و این پروسه هم قطعاً باید چند ماه قبل از شروع مسابقات انجام شود.
قیمت بلیت‌ها و سهمیه فدراسیون
بلیت‌ها در سه دسته (کتگوری) بر حسب موقعیت در ورزشگاه ارائه می‌شوند: دسته اول ۲۱۰ دلار، دسته دوم ۱۶۵ دلار و دسته سوم ۱۰۵ دلار. دکتر خطیر در مورد سهمیه‌ها این‌طور توضیح داد: «فیفا به مقدار ۸ درصد از ظرفیت قابل فروش ورزشگاه‌ها، بلیت به فدراسیون‌های تیم‌های شرکت‌کننده در هر بازی اختصاص داده که مثلاً برای بازی اول ایران در سنت‌پترزبورگ، این عدد چیزی در حدود ۴۴۴۴ بلیت است. از این تعداد، ۷۰ درصد برای هواداران داخل ایران و ۳۰ درصد مخصوص هواداران خارج از ایران یا کسانی است که کارت اعتباری بین‌المللی دارند. از این ۴۴۴۴ بلیت، تعداد ۷۰۰ بلیت با عنوان «بلیت‌های خانواده فوتبال» به خود فدراسیون و اعضا و هیئت‌های فوتبال اختصاص پیدا می‌کند و ۳۷۴۴ بلیت ویژه «حامیان فوتبال» خواهد بود که باز هم بین هواداران داخل و خارج از کشور تقسیم می‌شود. در نهایت سهمیه هواداران داخل ایران برای بازی اول مقابل مراکش، ۷۰ بلیت برای کتگوری اول، ۶۳۸ بلیت برای کتگوری دوم و ۱۹۱۴ بلیت برای کتگوری سوم است و برای بازی‌های دیگر هم به تفکیک در سایت فدراسیون مشخص شده است.» علاقه‌مندان به خرید بلیت در همان مرحله ثبت‌نام می‌توانند به نام خود و حداکثر سه نفر همراه ثبت‌نام کنند و وجه لازم را نیز باید واریز کنند. بعد از پایان ثبت‌نام در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از تعداد سهمیه‌ها باشد، قرعه‌کشی انجام می‌شود و کسانی که قرعه به نام آنها نمی‌افتد، ظرف ۱۰ روز پول خود را پس خواهند گرفت.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241953

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر