2

پرونده نفر دوم شهرداری قالیباف، ‌محرمانه است؟

  • کد خبر : 241991
  • ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰:۲۰

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: پرداختن به سند تحویل و تحول باید به مطالبه جدی تبدیل شود، پرداختن به این گزارش می‌تواند منجر به تقویت فرهنگ حساب پس‌دهی شود و می‌تواند برای چهار سال آینده نیز الگویی باشد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: پرداختن به سند تحویل و تحول باید به مطالبه جدی تبدیل شود، پرداختن به این گزارش می‌تواند منجر به تقویت فرهنگ حساب پس‌دهی شود و می‌تواند برای چهار سال آینده نیز الگویی باشد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران،با بیان اینکه پرداختن به گزارش تحویل و تحول شهرداری می‌تواند منجر به تقویت فرهنگ حساب پس‌دهی شود، اظهار کرد: بخشی از اعتراضات اخیر مردم نسبت به حبس اطلاعات و عدم شفافیت بوده است، از این رو باید پرونده نفر دوم شهرداری در مدیریت گذشته از حالت محرمانگی خارج شود.

به گزارش خبرآنلاین، سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش سند تحویل و تحول شهرداری تهران توسط شهردار گفت: گزارش ارائه شده گزارش خوبی بود. معتقدم، رقم ۵۲هزار ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری که تحویل شهردار شده، نه تنها فی‌النفسه نقطه ضعف نیست بلکه در یک اقتصاد رانتی این می‌تواند نقطه مثبتی نیز باشد، مشروط به این‌که این بدهی صرف تجهیز و تملک دارایی شده باشد که عموم مردم از منافع آن بهره ببرند اما متاسفانه بر اساس گزارشی که شهردار ارائه کرد، این دو شرط محقق نیست.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر برای اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری تهران ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است بر اساس این گزارش فقط ۳۶ درصد این پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت قطعی است، یعنی شهروندان علاوه بر این‌که هزینه‌های مالی مترتب بر این ۵۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی را باید بپردازند، هزینه عدم‌النفع پروژه‌های نیمه‌تمام را نیز مردم تحمل می کنند.

رسولی با تاکید بر این‌که در این گزارش، اعداد و ارقام و شاخصه‌های مهمی توسط شهردار ارائه شد, گفت: پیشنهاد می‌کنم این گزارش به صورت مستقیم خدمت رهبری معظم انقلاب که عزم جدی برای سالم‌سازی نظام اداری کشور دارند, ارسال شود، همچنین این گزارش به سران قوا، مراجع نظارتی به‌خصوص قوه قضاییه که عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد نیز ارسال شود، برخی از این موارد از مظاهر عینی جرم است که باید به آن رسیدگی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: سند تحویل و تحولی که امروز توسط شهردار به اختصار اعلام و به تفسیر در کتاب منتشر شده است باید به صورت واضح به افکار عمومی ارائه شود، همچنین شرایطی فراهم شود تا اعضای شورای شهر با حضور طرفین به مفاد این گزارش بپردازند. در این میان صدا و سیما در صورت تمایل، رسانه‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها نیز به موضوع به تفصیل بپردازند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: پرداختن به سند تحویل و تحول باید به مطالبه جدی تبدیل شود، پرداختن به این گزارش می‌تواند منجر به تقویت فرهنگ حساب پس‌دهی شود و می‌تواند برای چهار سال آینده نیز الگویی باشد.

وی در ادامه خطاب به شهردار تهران گفت: آقای شهردار، نفر دوم شهرداری در مدیریت گذشته ماه‌ها در بازداشت است و اعضای شورای شهر تهران با که رأی بالای یک میلیون و رئیس شورا با رای ۱.۷ میلیون، نمی‌دانیم که نفر دوم شهرداری تهران که از نیروهای باسابقه ارزشی بوده ، امروز به لحاظ روند پرونده در چه شرایطی قرار دارد. شخصا یک شناخت شخصی از دوران دفاع مقدس از وی دارم اما درباره وی اطلاعاتی به ما ارائه نمی‌شود. سوالم این است که آیا این جزو آن بخش از محرمانگی‌های گزارش شما است که ارائه ندادید؟

وی ادامه داد: چند روز پیش دیدید که مردم در ۷۰ شهر کشور به نوعی اعتراضاتشان را نشان دادند. به نظرم بخشی از اعتراضات مردم نسبت به این گونه حبس اطلاعات و عدم شفافیت است. تعجب می‌کنم که نه شهردار و نه هیچ مرجع نظارتی تا به اکنون وارد این موضوع نشده ؛ امیدوار هستم به زودی بعد از گذشت بیش از پنج ماه اگر این بخش از موضوع جزو محرمانگی‌ها است، از حالت محرمانگی خارج و به مردم در این باره گزارش واضح داده شود.

این عضو شورای شهر گفت: ما اصلاح‌طلبان در انتخابات به مردم قول دادیم همانند هشت ساله دولت اصلاحات با فساد مبارزه خواهیم کرد، این گزارش در حوزه مدیریت شهری مورد پردازش قرار بگیرد و به طرف مقابلمان اجازه پاسخگویی دهیم، همچنین افکار عمومی و نهادهای مدنی به آن بپردازند. ما باید به مردم اطلاعات دقیق دهیم و این سند به یک پایه‌ای برای سرآغاز رویکرد جدیدی در حوزه مدیریت شهری تبدیل شود تا از این طریق کمک کنیم اعتماد و سرمایه اجتماعی کاهش‌یافته بازگردد البته این موضوع باید در عمل نه در شعار محقق شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر